• Ellsinore

Sockerabstinens efter 3 veckor??!

Jag slutade äta socker för 3 veckor sedan, och dragit ned rejält på kolhydrater.

Jag har mått bra, ingen speciell abstinens, förutom sug någon gång på helgen.

Men sen några dagar har jag mått piss dåligt. Huvudvärk, illamående, orkeslös och yr. Och JÄTTE hungrig :( (nej jag är inte gravid)

Är det möjligt att kroppen reagerar så hör lång tid efteråt?

• Svar på tråden Sockerabstinens efter 3 veckor??!
  • Ellsinore

Vad skulle ni börja äta igen? Pasta/ris/bröd? Jag vill så väldigt gärna fortsätta gå ner i vikt, men att må så här är inte värt det.

Och jag promenerar ca 1h varje dag.

• Ellsinore

Helt sjukt, det är Exakt så jag känner nu; för att frossa ???? det bara tvärvände. Jag va hyfsat pigg och nöjd med att käka blomkål ist för potatis/ris/pasta. Ägg och kalkon till lunch. Men nu vill jag bara kräkas av tanken på kål och tänker bara på pizza och semlor ????????

Känns som jag total förstört för mig själv, för nu när jag måste börja käka kolhydrater igen kommer jag väl gå upp allt igen

• Ellsinore

Just nu har det gått så långt att jag bara strävar efter att må bättre :(

Har börjat äta mer kolhydrater, fullkornspasta och råris, men fortfarande inget socker såsom godis och bakverk.

Men de hjälper inte.. jag mår helt ok på förmiddagen, känner inget mer än att jag är trött. Efter 1-2h efter lunch börjar yrsel och huvudvärk- som övergår i illamående.

Senare på kvällen går illamåendet över och vara yrsel kvar.

Det är så deppigt det här. Jag har också en lite kille på 2,5 månad som behöver all min energi och uppmärksamhet. (Jag ammar inte)

• Ellsinore

Tänk att jag visste att en sån kommentar skulle komma :)

Han är mitt nummer 1 i alla lägen, du kan inte tänka dig att det är för han skull jag behöver gå ned några kilon och träna, samt sluta äta socker, så att jag kan finnas där för honom så länge det behövs?

• Ellsinore

Det är bara så känsligt detta med vikten, gick upp väldigt mkt under graviditeten och jag är rädd för att inte orka med allt min lilla kille behöver när han väl börjar springa runt här hemma. Jag har också endel i min närhet som gillar att påpeka det..

Vi har iaf hittat boven i dramat. Jag började med Yasmin p-piller för 1,5 vecka sen. Jävligt trög känner jag mig som inte kopplade. Men trodde inte biverkningar kunde komma så fort, och jag har aldrig reagerat på p-piller så här förut.

Tack alla för hjälpen.

Svar på tråden Sockerabstinens efter 3 veckor??!