Hypotyreos och PCOS
Hej! Långt inlägg.. Jag har både hypotyreos och PCOS, och efter p-piller så kom aldrig mensen tillbaka under två års tid. I julas fick jag Provera som framkallade mens, alla blodprover och gynundersökning såg bra ut i samband med detta. Det fanns liksom ingen anledning till att inte få mens, ändå dyker den inte upp själv.. Nu kommer jag få Provera var tredje månad för att framkalla mens och undvika livmoderhalscancer. Jag blev lovad IVF, men det drogs tillbaka efter hypotyreos diagnos som har gett några få kg övervikt. Jag får alltså inte hjälp att framkalla ägglossning. Någon i samma situation som har tips på tillskott, kost eller vad som helst? Äter i dagsläget Inositol som jag läst gott om, funderar på munkpeppar? Läste att ägglossningsstickor inte fungerar vid PCOS.. Känns som ägglossningsvärk/mensvärk emellanåt. När tycker ni man kan prova gravtest, hur många dagar efter samlag, när man absolut inte vet om/när man har ägglossning? Helt desperat efter hjälp, så tar tacksamt emot alla förslag ????????