Manshatet fortsätter.
"Gillette to women: "You're awesome! You rock! You rule! Worship the 'V'!"
Jag förstår inte? Vad är det som folk reagerar på negativt med reklamen? Var är manshatet?
Varför skulle alla som "gillat" ha skrivit en kommentar (som du sen tror är bortplockade). Fatta hur många som bara slentriangillar något och aldrig skriver en kommentar.
Hur vet du att "ogilla" -markeringar tas bort? Bara för att din egen försvann behöver det inte betyda att det är ett systematiskt bortplockande. Visst, det kan det vara men du kan inte dra den slutsatsen för att du har testat från bara ett (ditt eget) konto. Om de inte ville ha markeringar skulle de kunna stänga av möjligheten på det inlägget.
#kränkt
Sig mig hur många män som dör av kvinnors våld varje år.
Manshat?? What? Denna reklam får mig litegrann att gilla män igen. Känna hopp.
#kränkt
Sig mig hur många män som dör av kvinnors våld varje år.
Jag förstår inte vad en del (inte alla ) män blir upprörda över.
Reklamen visar på förhållanden som går att rätta till så folk slipper må dåligt, hur blir man kränkt av det?
(Hade diskussionen gällt det cyniska i att företaget lägger fram självklarheter och tjänar pengar på det hade jag förstått det, men att bli kränkt över påpekandet att alla kan få samhället att se bättre ut?)
Män som inte vill ha skägg rakar sig. Män som vill ha skägg rakar sig inte. Det är en fråga om "ansiktsfrisyr"
Kvinnor behöver inte raka benen, men gör det för männens skull. För att männen ska tycka att de är sexiga.
Tycker inte att det är något manshat i den videon.
Nä, du måste nog se videon. Du kan söka på "Gillette Is that the best you can do" på Youtube.
Om det hade varit som du tänker av att se titeln så skulle videon ändå vara en relevant reklamvideo för rakning.
Männen du ser i filmer är ju redan över medel när det kommer till utseende och dessutom har de blivit sminkade och fixade. Något som inte är en prioritering för den typiske mannen.