Anonym (Jätteledsen) skrev 2019-01-23 12:03:33 följande:
Har testat så mycket kosttillskott. Men ska kanske prova multivitaminer. Är det en dryck eller tabletter? D-vitaminet var faktiskt jättelågt. Läkaren i 60-års åldern sa att han aldrig hade sett så låga värden. Fick flaska med droppar att ta, folk som jag känner som har låga d-värden hajjade till när jag berättade om styrkan. Minns inte längre, hjälpte inte i alla fall :(
Vet hur jobbigt det känns att vara ständigt supertrött. Hjärnan vill upprepat stänga ner kroppen i sömnlöge och det fast att ögonen är vidöppna och man är sysselsatt med något.
Mivitotal är flytande. Jag brukar blanda it det med lite vatten eller juice eftersom jag tycker smaken är stark. Den dos D-vitamin som du behöver, om du har brist, är faktiskt hela 500 mikrogram om dagen, tills du kommit upp till normal blodserumnivå, och det kan ta några månader, minst. ... Om du är uttröttad så är kroppen och psyket antagligen stressat, och då lider du med stor sannolikhet av magnesiumbrist som blir alltmer påtaglig. Magnesiumbrist ger nämligen kronisk trötthet. ... Säger även samma som Aniiee, det kan även vara så att du lider av andningsuppehåll när du sover. Det kan också ge kronisk trötthet. Vet du om någon märkt hur du andas när du sover? ... Jag dricker inte kaffe, alls, så vid vissa tillfällen, när jag verkligen måste hålla mig pigg och alert, så tar jag guarana, och sedan så sover jag när jag kommer hem. ... Med vänlig hälsning, Pentra