Avbruten gravidtet efter IVF
Hej!
Vill bara skicka en kram till dig.
Jag och min sambo går inte igenom samma sak som dig men lite kort om vår historik...
Blev oplanerat gravida under 2017. Tyvärr förlorade vi honom efter jag födde honom för tidigt i v.25 pga infektion.
Vi blev snabbt gravida igen (2.5månader) men tyvärr somnade hon in i min mage i v.25. Fostervattensprov togs och obduktion gjordes.
Vi fick veta att hon dog pga GBS. Läkaren vägrade ge mig antibiotika vid ett tillfälle och jag är rätt så säker på att det var då hon blev smittad.
Efter ytterligare ett tag så fick vi reda på att vår flicka hade kromosomavvikelse. En kromosom hade bytt plats med en annan.
Jag och sambon fick ta prover så att vi skulle kunna få veta vad detta hade för betydelse.
I tisdags plussade jag (oplanerat) och vart livrädd med tanke på att vi var lite under utredning.
Igår ringde vår läkare och berättade de goda nyheterna. Kromosomavvikelsen betydde ingenting ! Enligt proverna så saknar jag en kromosom och min sambo har dubbel uppsättning så att vår flicka hade ombytta kromosomer hade inte påverkat henne alls.
Skulle man ta prover på ala människor så skulle nästan var och varannan ha någon avvikelse.
Jag beklagar er situation så fruktansvärt och jag hoppas att ni vågar att ge erat barn ert syskon.
Det är fruktansvärt att gå igenom en förlust av ens barn men jag ocj sambon lever på hoppet att vi ska få ett levande regnbågsbarn åt hans syskon.
Önskar er all lycka !!!