Avbruten gravidtet efter IVF
Jag är ev i en liknande situation. Vi har visserligen två barn redan och har inte blivit gravida genom ivf men vi fick dåliga resultat på kub, 1:2. Jag gjorde fostervattenprov igår så senast på tisdag vet vi. Är det trisomi 13 eller 18 kommer vi avbryta men är det trisomi 21 kommer vi behålla. Jag är i v 16 nu och jätterädd för att behöva avbryta graviditeten. Vi kommer inte försöka få fler barn om vi avbryter den här graviditeten. Jag orkar inte all oro igen. Först oron för mf (har fått två mf i v 7) och sen oron för kromosomavvikelser igen. Men då har vi ju som sagt två barn redan. Hade det varit vårt första barn hade jag nog velat försöka igen. Jag hade sörjt det förlorade barnet, sökt samtalskontakt och sedan fokuserat på att någon gång är det vår tur. Det finns ett barn som väntar på oss och att det här är en del av vägen dit! Lätt att skriva, svårare när man är mitt i det, jag vet. Jag tycker du ska hitta någon professionell att prata med till att börja med om du inte redan gjort det. Be om hjälp hos din mvc eller på sjukhuset där du avbryter. Önskar er lycka till!