Avbruten gravidtet efter IVF
Hej,
Vill dela med mig av vår resa för att se om det finns någon här som har varit med om något liknande.
Vi kämpade länge själva med att bli gravida och efter ett år sökte vi för att få hjälp (dom hittade inget fel på mig eller min sambo). IVF blev godkänt och vi blev glada att äntligen få hjälp. Precis innan vi skulle starta kom inte mensen och till våra stora förvåning var vi spontant gravida, tyvärr slutade det i Missfall v 8. Den sorgen var tuff men vi kände ändå hopp för vi var så inställda att vi skulle bli hjälp via IVF.
Första försöket blev inget och mensen kom som ett brev på posten. Men här rasade jag totalt, blev orolig för depression och trodde att vi kommer aldrig bli gravida. Hade lite hopp, trots bara första försöker så rasade jag så otroligt mycket mentalt.
Andra försöker blev vi gravida och lyckan var total. Vi kom förbi v 12 andades ut, fick se vår son på UL som var en del av KUB. Där fick vi dåliga resultat 1/16...jag hoppades och tänkte det kommer inte vara nåt. Det var det, kromosomavvikelse. Det fick vi på reda på i måndags och jag tänkte inte det här också. Jag rasade ihop igen och där är jag nu, väntar på tid för att avbryta graviditeten. Känner stor oro inför framtiden, kommer jag orka börja om från början och hur kommer jag klara av IVF som ev. inte blir något eller missfall. Jag är 37 år och är nu i v. 14.
Någon som varit i liknande situation och vill dela med dig?