• Mongoliet

Kulturministerns dåliga smak.

Bara i Sverige som sätter någon med så usel smak på en sådan post. Hon läser Läckberg & är alltså en lajvare. Synd, lite trevlig look annars men med den smaken blir hon ju ändå oattraktiv.

• Svar på tråden Kulturministerns dåliga smak.
  • cb66
    Mongoliet skrev 2019-01-22 08:06:09 följande:

Bara i Sverige som sätter någon med så usel smak på en sådan post. Hon läser Läckberg & är alltså en lajvare. Synd, lite trevlig look annars men med den smaken blir hon ju ändå oattraktiv.

Ointressant aspekt, jag är mer orolig för Dambergs val av glasögonbågar.
  • Mongoliet
    cb66 skrev 2019-01-22 10:24:15 följande:

Ointressant aspekt, jag är mer orolig för Dambergs val av glasögonbågar.

Det är för lite fokus på dessa grejerna. Såg du EBT:s frilla häromdagen, lite väl flygig & ovättad. Så oväntat.
  • Dr Nail

Trevlig look? Man kan nästan känna hennes dåliga andedräkt genom bilden.

• Mimosa86

fast nu är ju inte hennes syfte att behaga eller vara behaglig. Utan vara kulturminister. Om du ska kritisera henne kriitisera då hennes ståndpunkt och sakfrågor, för det är där hon brister.

Och om du nu är mer intresserad av stil och skvaller så spring till kiosken och gotts dig med lite Se & hör eller svensk damtidning istället.

• Crash Man

Jag skiter fullkomligt i hur hon ser ut, vad hon läser eller vilka fritidsintressen hon har. Däremot ogillar jag att hon är miljöpartist.

• TotteE

..och jag har lite svårt för hennes dragning åt det totalitära och antisemitiska hållet.

• tankfull

Ännu ett skäl för dig att flytta från Sverige då.
  • RebeckaZ70
    TotteE skrev 2019-01-22 12:41:36 följande:

..och jag har lite svårt för hennes dragning åt det totalitära och antisemitiska hållet.

Samma här, jag bryr mig inte ett dugg om hur hon ser ut eller vad hon läser. 
    Hon tycks dela samma ideologi som det forna språkröret (fast helrör borde vara en bättre titen i detta fallet) som sa att Kaplans avgång var en sionistisk komplott. 
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • uhsumkat
    Mimosa86 skrev 2019-01-22 11:44:01 följande:
    fast nu är ju inte hennes syfte att behaga eller vara behaglig. Utan vara kulturminister. Om du ska kritisera henne kriitisera då hennes ståndpunkt och sakfrågor, för det är där hon brister.

Och om du nu är mer intresserad av stil och skvaller så spring till kiosken och gotts dig med lite Se & hör eller svensk damtidning istället.
    Jag tror att det är det enda vissa förstår, kläder. Politik verkar vara alltför komplicerat för att kunna förstår. Och om man ändå vill vara med och angripa och hugga  så finns det inte så mycket kvar.
  • Mongoliet

Tycker att det är på tok för lite fokus på utseende. EBT har blivit skitsnygg alltså. Gillar även S-tjejen som fick gå när hon fyllekört.

• Pilsner

Jag försökte läsa en Läckberg-bok för några år sedan. Det var nog den sämsta bok jag läst på många år. Faktiskt den enda bok jag någonsin slängt.

Att en person som läser Läckberg ska vara kulturminister inger minimalt förtroende.
  • Mongoliet
    Pilsner skrev 2019-01-22 16:36:06 följande:

Jag försökte läsa en Läckberg-bok för några år sedan. Det var nog den sämsta bok jag läst på många år. Faktiskt den enda bok jag någonsin slängt.

Att en person som läser Läckberg ska vara kulturminister inger minimalt förtroende.

Borde inte någon kunna lämna in en misstroendeförklaring enbart pga Läckbergs-incidenten?
  • tankfull
    Mongoliet skrev 2019-01-22 16:44:39 följande:
    Borde inte någon kunna lämna in en misstroendeförklaring enbart pga Läckbergs-incidenten?
    Så kulturministern bör inte vara insatt i populärkultur då menar du? Själv läste jag Fifty shades of grey enbart för att veta vad folk snackade om, känns väl ganska rimligt att en kulturminister har koll på vad så många människor läser.
    För Läckberg är ju trots allt poppis bland massan.

• Aniiee

Är väl bara bra att kulturministern har kontakt med kulturen om folket verkligen ägnar sig åt, och inte bara kulturens högborg.

I have a growing lack of disgust for you
  • Mongoliet
    tankfull skrev 2019-01-22 16:57:42 följande:

Så kulturministern bör inte vara insatt i populärkultur då menar du? Själv läste jag Fifty shades of grey enbart för att veta vad folk snackade om, känns väl ganska rimligt att en kulturminister har koll på vad så många människor läser.

För Läckberg är ju trots allt poppis bland massan.

Ska förbundskaptenen i fotboll gå på div-6-matcher?
  • tankfull
    Mongoliet skrev 2019-01-22 17:03:39 följande:
    Ska förbundskaptenen i fotboll gå på div-6-matcher?
    Det är väl inget som den stora massan gör? Den stora massan har koll på landslaget.
  • Mongoliet
    tankfull skrev 2019-01-22 17:34:18 följande:

Det är väl inget som den stora massan gör? Den stora massan har koll på landslaget.

Totalt sett så bryr sig nog fler om smålagen. Ber om ursäkt nu eftersom jag nyss läste att hennes kille spelar didgeridoo.
  • tankfull
    Mongoliet skrev 2019-01-22 18:42:00 följande:
    Totalt sett så bryr sig nog fler om smålagen. Ber om ursäkt nu eftersom jag nyss läste att hennes kille spelar didgeridoo.
    Din logik är strålande. Små grupper av människor bryr sig om små lokala lag, men alla de människorna känner till landslaget och utgör alltså den stora massan och hela svenska folket hejar på svenska landslaget.
    Förutom du då kanske som enligt egen utsago hatar Sverige och svenskarna.
  • Wench85

Åh neeeeeej! TÄNK VAD HEMSKT att kallas för OATTRAKTIV!!! En kvinnas enda mening och mål med livet är ju att behaga, så förfärligt att det skulle vara att höra att inte alla tycker att en är knullbar!!!!!
Svar på tråden Kulturministerns dåliga smak.