Inlägg från: Anonym (TS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (TS)

Utan stöd

Hej! Jag tog ett test idag av bara farten och det visade tydligt att jag är gravid. Det digitala säger 1-2 veckor.

Jag berättade för killen direkt som sa att det inte finns någon tvekan om abort. Jag får helt enkelt inte behålla det. Gör jag det ändå så kommer han aldrig mer att prata med mig.

Jag skulle vara 26 år när barnet i så fall föds.

Jag vet att i detta läge är abort det bästa, då vårat förhållande är ostabilt och han avskyr barn och håller på med icke så lagliga grejer.

Jag kan ändå inte låta bli att vara ledsen. Han tror att en abort är en enkel sak att göra och tycker att jag kan klara det själv. Säger saker som att det bara är dom som är långt gångna som får smärtor och han vill inte sitta och kolla på mig när jag blöder. Alltså har jag inte hans stöd i det här. Och jag kan inte rå för att jag känner hat av att han inte är ett stöd trots hans närmare 40 mil att åka för att vara med.

Jag har heller inte stöd av familj eller vänner då jag tillfälligt bor i Stockholm och tänkt slutföra den här. Alltså kommer jag att ligga helt ensam och genomföra detta och jag är så nervös och rädd.

Jag vill bara ventilera mig lite och kanske få stöd av er.

Tack på förhand

• Svar på tråden Utan stöd
  • Anonym (TS)
    Långbenopluto skrev 2019-01-21 06:02:59 följande:

Men varför har du ett förhållande med en "kille" som avskyr barn och är kriminell?

Visste inte det innan vi inledde förhållandet. Det har visat sig på senare tid.
  • Anonym (TS)

Kurator, hur kommer man i kontakt med en sån? Har varit i kontakt med kurator tidigare men då genom psykiatrin.

Jag har nu bokat tid iallafall på abortmottagningen. Men då jag är så tidigt gången måste jag vänta till slutet på nästa vecka för att dom ska kunna se på ultraljudet var det är placerat. Känns bra att ändå vänta en vecka.

Svar på tråden Utan stöd