• Anonym (Målla)

Mamma som inte vill ta ansvar?

"MATT"???!!!! Just så, be henne knipa igen o vara MAMMA. Va e det för tjafs....mamma e man dagligen, inte bara när man känner för det. Be henne växa upp, o tala med mor-o farföräldrarna också så dom e på din sida. Barnets bästa i fokus.

• Anonym (Målla)

"MATT"???!!!! Just så, be henne knipa igen o vara MAMMA. Va e det för tjafs....mamma e man dagligen, inte bara när man känner för det. Be henne växa upp, o tala med mor-o farföräldrarna också så dom e på din sida. Barnets bästa i fokus.

• Anonym (Målla)

Nå jä.la matt känner väl sig alla mammor tidvis. E nog bara att bita ihop o fortsätta vara mamma med allt vad därtill hör. Jä.la fjantas nuförtiden...du är mamma 24h sedan du fött barn o ...tänka sig... DU SJÄLV är inte prio ett längre...!!!!!

• Anonym (Målla)

Seriöst? Gör enmamma såå? Man blir ju förb...

• Anonym (Målla)
    Anonym (H) skrev 2019-01-20 18:09:15 följande:

En mamma som mår dåligt kan göra så, ja. I synnerhet när det finns en kompetent pappa (TS) som kan backa upp och göra det hon inte orkar.

Hmmm....tycker alltför många "rider på" den orsaken att man mår dåligt. Orkar inte städa - för man mår dåligt...orkar inte sköta sina barn -för att man mår dåligt....orkar inte ditt o datt för man mår dåligt o e matt...blabla. Tänk om det ibland skulle vara bästatt nån slog näven i bordet o röt till "att nu f.n rycker du upp dig o tar ansvar över dina barn"!!!!?? Jag tror det kan vara bäst för många. E det för många runt omkring som hela tiden håller dig stående o sköter dina barn, lagar mat osv, blir det för många lätt att man fortsätter i det spåret. Inser du att "shit, jag måste greja dethär" så måste man kliva upp o sköta barn, koka, handla trots att man e MATT. Inte hjälpte det på 50talet heller att vara "matt", det var bara att rulla vardagen oberoende av feelisen.
  • Anonym (Målla)
    Anonym (AB) skrev 2019-01-21 08:09:12 följande:

Många pappor har bara sina barn varannan vecka eller mer sällan och låter mamman ta hand om barnet resten av tiden, tycker du det är lika dåligt?

Nej faktiskt inte. Detta evinnerliga jämställdhetstjatet. Vi blir aldrig jämställda. O alla som vet vad det innebär att bära o föda fram ett barn vet vad jag menar. En mamma är en mamma i första hand, o sen dagen hon föder barn ska en normalfuntad mamma sätta sitt barn välmpende på prio ett. Att pipa om att man är matt el inte har lust el orkar är patetiskt, e bara att kavla opp ärmarna o köra racet. Sorri om nån tar åt sig, men dagens värld är knasig. Vill man inte vara mamma nån dag är det bara att avsäga sig det o göra vad man vill...typ, säkert fixar nån allt. Allt ska stöttas o bäras o vinklas hit o dit, istället för några välvalda ord. Alla vi mammor tycker ibland livet är skitjobbigt o vill byta tåg, orkar inte engagera mig el koka...ändå är det bara ett måste att lyfta arslet o göra det. O det är okej att säga att det känns jobbigt ibland. Men att strunta i sina barn, det är nåt man bara inte gör.
  • Anonym (Målla)
    sextiotalist skrev 2019-01-21 08:45:36 följande:

det gäller pappor lika mycket där också. Sedan håller jag inte alls med dig att man är en mamma i första hand. Jag har alltid varit mig själv, självklart, tillsammans med min sambo, tagit hand om vår son.

Men tack och lov lever jag med en man, som inte sett mig som en mamma i första hand, utan som hans partner och livskamrat, vilket gör att vi fortfarande håller ihop efter ungefär 25 år.

Ja, jag är rätt säker på att många förhållande haverera för att slutar att vara den man är och endast blir förälder.

Att både män och kvinnor har struntat i sina barn är inget nytt, de som var bättre bemedlade förr, de hade barnjungfru. Var du sämre bemedlad, så kunde lämna bort barnen till någon fosterfamilj.

Vissa saker ska förvrängas jämt. I tråden har det inte i nåt skede varit tal om förhållandet kvinna/man, nånsin. Nu var poängen att man som mamma jämt är mamma o inte överger sina barn fast vissa dagar kan vaea sega, jä.liga o man inte vill eller är MATT.!
Svar på tråden Mamma som inte vill ta ansvar?