Elin P skrev 2019-01-20 22:04:11 följande:
Ok. Men känns det inte jobbigt då att lämna dem och gå till jobbet när du känner så att de har det bättre hemma? Jag kan lämna mina barn och känna att de har det bra BÅDE på fsk och hemma. Det ena utesluter inte det andra. Vi har förskola 3-4 dagar i veckan och det är bra tycker jag. På vår förskola är det också så att de pedagogiska aktiviteterna som sker i grupp är under förmiddagen. Så lämnar man sent missar barnen det. I vårt fall är väl just den delen mindre viktig då sonen bara är 2 år, men för en 4-5 åring är det ju trist att ofta missa det kompisarna gör. Jag fuskar med tiden någon gång i månaden för att slippa lämna ett trött och hungrigt barn. Det är säkert flera här som tycker det är moraliskt fel men för mig är det ok. Vi väljer att arbeta deltid både jag och pappan för att barnen ska få tillräckligt med tid tillsammans med oss också.
Nej det känns inte jobbigt. Bara för att barnen har det bättre hemma med sina föräldrar så blir inte förskolan samma sak som skärselden... Det finns ju bäst, bättre, bra, mindre bra, dåligt, jättedåligt o.s.v., för att förklara det enkelt. Jag tror att i merparten av familjer är tid med föräldrar bäst, och tid på förskolan bra-jättedåligt (beroende på hur länge barnen lämnas).
Jag tycker du gör moraliskt fel någon gång i månaden, men det är ju på ditt samvete.