Inlägg från: Anonym (Anmäla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anmäla)

Anmäla till soc?

Anonym (Orolig för barnen) skrev 2019-01-19 18:07:42 följande:

Nej, jag säger inte att denne förälder missköter sina barn, utan att den är allt annat än en toppenförälder och det räcker tyvärr INTE som grund för en anmälan..

Sen i och med att det äldre barnet blivit utnyttjat av en bekant till den andre föräldern (och denna förälder har valt att behålla denne bekant i sitt liv) så är jag minst lika rädd för att barnen istället ska bo hos denne förälder..

Därför känns alla alternativ pest.. bo i missbruk/bo där man blir utnyttjad/bo hos totala främlingar.. tyvärr finns det inga släktingar med möjlighet att ha barnen boende permanent hos sig heller..

Har också vänner som bott på ungdomshem/familjehem (min ungdomskärlek bla) och de som valt att ge det en chans och låta dem styra upp deras liv har det faktiskt gått bra för..

Ett alternativ är att anmäla båda föräldrarna.

Den ena för missbruk och den andra för att en bekant till denna ofredat barnet och fortfarande låter de träffas.

De omhändertar inte barnen direkt utan kommer se över vad de kan hjälpa till med innan de fattar ett beslut.

Du gör helt rätt i att anmäla!
Svar på tråden Anmäla till soc?