Äggdonation S:t Petersburg 2019
Det är ett licens preparat och går att beställa via apoteket därför kostar det
1300 kr bara för receptet. Sen måste du till apoteket och ge dom licensen sen beställer dom Prolutex.
Det är ett licens preparat och går att beställa via apoteket därför kostar det
1300 kr bara för receptet. Sen måste du till apoteket och ge dom licensen sen beställer dom Prolutex.
Vi får hoppas att Sankt Petersburg är lösningen för oss båda!
Det är induviduellt med mediciner men misstänker att det är samma med vissa avvikelser mellan 8-10 olika mediciner vid ÄD. Vi fick garanti paketet men valde att ta garanti 4 blasto med färska ägg från vald donator.
För det första så är mitt AMH väldigt lågt då jag är äldre så de valet va enkelt att ta ÄD. Sen när det gäller vilket paket så tänkte vi lite ekonomi och lite strategi. Vad jag har hört och läst så är dom duktiga på de dom gör. Jag har Inga andra skäl som ligger bakom till varför jag inte kan bli gravid utan jag är bara äldre och har lågt AMH. Så det va så vi tänkte när vi valde garanti 4 blasto.
Du kommer får mera klarhet när du har haft dina möten med alla så va det för oss med.
Varsågod det va så lite så delar gärna med mig. Det vill så klart att vi skulle ta baby garanti. Men vi bestämmde oss för 4 blasto efter att vi hade valt donator så det tog ett tag innan allt landade. Sen så om det inte skulle gå vägen första gången så fryser de resten och ett nytt forsök kostar 1100 euro så man kan göra kanske 3 innan man kommer upp I summan för baby garanti.
Nu är all info ihopsamlad för att skicka in till kliniken. En fråga.... vad hade ni för amh-värde? Vet ni när amh är såpass lågt att man blir rekommenderad äggdonation?
Fick mitt provsvar idag och mitt värde är 0,5 ug/l (35 år gammal). Vad jag har kunnat läsa mig till är det lågt. Även om jag hela tiden har tänkt att det är hos mig felet ligger (min egna känsla för utredningen via landstinget för 1,5 år sen visade inga fel) så känner jag mig så ledsen över mitt låga värde!! Jag vet att det går att få annan hjälp, men ändå..... så idag tillåter jag mig att vara lite nere och sen laddar vi för vårt Skypesamtal i slutet av juli!
Hej,
Har ett amh värde på 1.4 (44 år) men har haft pcos. Men värdet i sig säger inte så mkt om kvaliteten. Eftersom du är 35 kanske det inte behövs så många ägg för att hitta ett genetiskt intakt sådant som leder till en graviditet och ett barn. . man behöver nog titta på det från fler perspektiv.
Håller med är också glad över att detta alt finns, samtidigt som det är en process att "ta sig igenom " så att säga, att gå vägen med donerade ägg. Fick mina barn 2009 o 2015 på första ivf försöket. Har levt i en relativt naiv verklighet att det bara är att dyka upp på ivf kliniken så kommer barnet 9 mån senare. Men all medvind vände i våras vid det 3e försöket. 2 blastos i frysen sedan 2014 resulterade i en graviditet men MA i v 7 och ett embryo som inte överlevde tining. Satsade trots min ålder på en ny ivf på cvl som gav 7 ägg varav 4 befruktade. Det i magen tog sig inte och 1 av de övriga 3 blev en blasto i frysen. Denna blasto kommer dock inte användas pga att vi vill olika. Nu kommer jag gå vidare själv. Har haft möte med olga samt möte med en fd patient på olga. Samtidigt har cvl sagt att jag kan göra en ivf till. Men då blir det med donerade spemier. Frågan är om jag ska försöka med egna ägg innan jag kör olga. Detta tänkte jag klura ut under semestern. Kostar 50 k så det blir både mer och när man inte har kostnaden att dela på blir det även dubbelt upp.Pengarna är dock eg inte det som styr. Det viktigaste är att jag inte sitter om 5 år och ångrar att jag inte försökte.
Nu har vi haft vårt skypesamtal med Elena. Förvånande nog tyckte hon att vi skulle köra på ivf med babygaranti. Trots lågt amh och rätt dåliga resultat på landstings-ivf. Hon trodde att min ålder (35) gör att de ändå kan lyckas med mina egna ägg. Jag blev så förvånad och bröt typ ihop efter samtalet. Så v 40 åker vi till Ryssland för första ägguttaget.
Någon som har tips på boende? saker att se i sankt Petersburg? Andra saker som vi behöver tänka på inför allt som komma skall?
Grattis, vad kul!
Sista gången bodde vi på ett hotell som heter Dynasty, det låg bara 2 min från kliniken, ok hotell och ok pris.
Hermitaget är något att gå på, boka biljetter hemifrån, kolla om det går att skriva ut en karta på det, när vi var där så hade dom bara kartor på ryska och kinesiska. Vi har åkt en tur på floderna men det var bara på ryska (förra sommaren när det var 30 grader varmt).
Sök gärna visum för några dagar tidigare och några dagar efter ni ska åka hem.
Det är det jag kommer på nu.
Hej!
Så spännande att följa er alla här och att läsa om era positiva erfarenheter. Vi har gjort bara en IVF privat i Sverige men tyvärr blev inga ägg befruktade. De sa att man kan prova 1-2 gånger till, annars rekommenderar man donation.
Jag blev mycket nyfiken på att vända sig till Olgakliniken även om vi inte ännu har blivit kallad till Sahlgrenska (här har vi dock väntat så länge redan och man tror att det tar 3-4 månader till innan det är vår tur).
Mitt respektive vårt fall liknar lite till en av era. Jag, 33, inga tidigare barn, AMH 0,4. Kort protokoll med 6 ägg, 5 mogna enligt de, ICSI då dålig spermiogram. Sambon har då och då relativ ok värde, de hade 2 missfall i tidigare förhållande.
En av er hade ju en liknande situation och blivit erbjuden ett paket trots lågt AMH. Brukar de göra så? Spelar det med paketet respektive garanti någon roll om de måste göra ISCI (eller gör de det kanske alltid vid bara 2-5 ägg, antagligen).
Vi har anmält oss till seminariet nu i augusti och ska prata med de därefter. "Tyvärr" har vi dock planerat att köra en omgång iVF privat nu i augusti. Jag är nästan nära att inte börja nu när mensen kommer för att investera 40000 hellre till Olgakliniken. Är ju nästan halva beloppet av t.ex. paketet.
Men när ni räknade ut extra kostnader, hur mycket blev det per omgång? 12000 för läkemedel, 4000-5000 per flyg för 2, boende för 4000? Hur mycket tillkommer för alla extra ul, provtagningar, tillläggssaker osv? Vad får vi räkna med?
En fråga.... Hur lång tid efter Skypesamtalet fick ni er behandlingsplan? Vi hade vårt samtal för 2,5 v sen och vi har fortfarande inte fått någon! Har kontaktat vår koordinator tre gånger och hon har lovat att kolla upp det och återkomma! Men vi får ingen mer info. När vi pratade med Elena sa hon att jag ska påbörja långa protokollet nästa cykel. Dvs om ca en vecka. Men vi vet inte med vad eller någonting! Vi fick info om att vi ska komma till kliniken v 40 men nu känns allt mycket osäkert. Innan har allt gått supersmidigt och vi har fått snabba svar och sådär. Men nu står det helt still!! Vill inte gärna behöva putta på hela processen alltför länge heller.....därför ville jag kolla om det brukar ta sån tid eller om vi har otur?
Vi har nog fått vänta och fått efter runt tre veckor. Men då har det varit flera veckor kvar till medicinstart. Vem har du som koordinator? Spännande tid som kommer!
Vad skönt att hon svarade! Elena är min favorit, hon har gjort två hysteroskopier på mig och hon fick oss att bli gravida. Jag är i vecka 15+2 idag så det rullar på. Känner dock nästan ingenting än, ingen mage, gått ner ett kilo, har mina vanliga kläder än.
Det är ju så häftigt att hon tror att ivf fungerar. Kommer inte ihåg när vi betalade eftersom det är ett år sen.
Jag har 1 1/2 karta neovletta som du kan få om du vill.
Vad skönt att hon svarade! Elena är min favorit, hon har gjort två hysteroskopier på mig och hon fick oss att bli gravida. Jag är i vecka 15+2 idag så det rullar på. Känner dock nästan ingenting än, ingen mage, gått ner ett kilo, har mina vanliga kläder än.
Det är ju så häftigt att hon tror att ivf fungerar. Kommer inte ihåg när vi betalade eftersom det är ett år sen.
Jag har 1 1/2 karta neovletta som du kan få om du vill.
Finns ett "nytt" provtagningföretag som har hemsida mydrop.Se där kan man även ta d-dimer som man inte kan ta via werlabs eller blodkollen. Kan vara bra att veta om gyn inte vill skriva remiss.
Är det någon som är på gång till St Petersburg?
Grattis till naturlig graviditet !