Äggdonation S:t Petersburg 2019
Taaack! Börjar bli riktigt nervös nu..
Taaack! Börjar bli riktigt nervös nu..
OCH, de frös 11 embryon, alla inkl det jag har i mig nu, är BLAA stod det på lappen. Vad innebär denna benämning? Läkaren sa hela tiden att allt var ok men man vill ju få lite mer specifika svar så att man kan grotta ner sig i dem :)
Jaaa, vad kul att höra att jag fått bra resultat så här långt! Tack för infon! man får ju glädjas åt det lilla ;)
AVA 44: Jag har i landstinget i Sverige gjort 5 inseminationer med donerad sperma samt två ivf:er med donerade spermier. Båda korta protokollet. Den första avbröts pga för få ägg och i den andra fick jag ut 4 ägg, 3 befruktades och 1 överlevde och återinfördes. Nu ska jag försöka i Ryssland och de erbjöd kombinationspaket då de ändå ville prova en sista IVF, långt protokoll. Och om det inte fungerar så kommer jag gå vidare med embryoadoption. Alltså donerade ägg och donerade spermier. Nu tar jag synarela nässpray och ska börja med sprutorna 16 feb och åker till Ryssland den 24 feb och stannar en vecka för äggutplock och återföring.En kort sammanfattning Hur går det för dig? Var är du i processen?
Tja! Jag sitter just nu på flygplatsen i Riga, på väg hem efter ET i söndags :) Inga ivf (ett påbörjat m avslutades 1v efter f att medicineringen inte hjälpte), 1 misslyckat ÄD på Cypern och nu som sagt första gången i Ryssland. Nu är det bara till att hålla tummarna!! :) inga symptom alls förutom molvärk, men det hade jag även efter ET på Cypern med neg gravtest. Kanske för tidigt..? Vad säger ni?
Tja! Jag sitter just nu på flygplatsen i Riga, på väg hem efter ET i söndags :) Inga ivf (ett påbörjat m avslutades 1v efter f att medicineringen inte hjälpte), 1 misslyckat ÄD på Cypern och nu som sagt första gången i Ryssland. Nu är det bara till att hålla tummarna!! :) inga symptom alls förutom molvärk, men det hade jag även efter ET på Cypern med neg gravtest. Kanske för tidigt..? Vad säger ni?
Tja! Testdag på onsdag.. men har tjuvtestat.. hur var det nu med urintest? Varför avråder kliniken att ta dessa? Finns det risk för falsk positiva svar? Har läst att östrogenet och progrestoronet som man tar, INTE påverkar resultatet, så varför måste man prompt vänta för ta blodprovet?
BTW. Fick mitt svar i IE/L (alltså 549 ie/l) men i alla tabeller på nätet nämns enheten: MlU/ml. Är det samma el inte, ngn som vet?
Hej alla,
Jag tänkte hoppa in i tråden då jag nyligen plussat efter ÄD-försök i St Petersburg! Testat 2 ggr med 3 dagars mellanrum med fin stegring på HCG (191 och 527). Allt känns bra men vi är försiktigt positiva, det är ju så tidigt än och allt kan hända. Vill också säga att Olgas nyöppnade klinik i ny byggnad är superfräsch och fin och allt flöt på fint under vårt besök.
Hej,
Hoppas det är okej att haka på denna tråden. Det är så skönt att hitta någon igenkänningsfaktor och ett forum där det är normalt med donation ???? Det saknar jag i det ?verkliga? livet.
Vi står i äggdonationskö i Sverige, men väntetiden är ganska lång så jag började kolla på andra länder..
Hur länge fick ni vänta från första kontakt till insättning? Och vad heter kliniken ni talar så gott om?