• Havet75

Äggdonation S:t Petersburg 2019

Ava44 skrev 2019-02-11 12:56:43 följande:

Tack! Mår bra!! Ikväll ska vi åka på citytouren och imorgon bitti bär det av hemåt igen. Men den viktiga frågan är väl ändå hur DU mår??! :) vilken vecka är du i, 7? Vad är dina nästa steg och har du fortf kontakt m kliniken? Kram kram

Vad skönt att du mår bra. Jag är otroligt trött, har ingen energi på dagarna och somnar runt 8 på kvällen : )) mår småilla till o från hela dagarna .. men annars glad o lycklig.. haha : ) hade glömt bort att man mår så här..

Jag är i v 6 nu. Den 27/2 är det dax för vul.. och det längtar man till så man ser att det är någon här inne : )

Jag har ff kontakt med kliniken , de undrar hur jag mår o de vill sedan veta hur allt såg ut på vul.
  • Havet75
    Nikki123 skrev 2019-02-12 12:40:21 följande:

AVA 44: Jag har i landstinget i Sverige gjort 5 inseminationer med donerad sperma samt två ivf:er med donerade spermier. Båda korta protokollet. Den första avbröts pga för få ägg och i den andra fick jag ut 4 ägg, 3 befruktades och 1 överlevde och återinfördes. Nu ska jag försöka i Ryssland och de erbjöd kombinationspaket då de ändå ville prova en sista IVF, långt protokoll. Och om det inte fungerar så kommer jag gå vidare med embryoadoption. Alltså donerade ägg och donerade spermier. Nu tar jag synarela nässpray  och ska  börja med sprutorna 16 feb och åker till Ryssland den 24 feb och stannar en vecka för äggutplock och återföring.En kort sammanfattning Hur går det för dig? Var är du i processen?

Vad roligt o spännande : ) Dem är riktigt proffsiga i

St Petersburg. Stort lycka till!!
  • Havet75
    Ava44 skrev 2019-02-12 16:58:22 följande:

Tja! Jag sitter just nu på flygplatsen i Riga, på väg hem efter ET i söndags :) Inga ivf (ett påbörjat m avslutades 1v efter f att medicineringen inte hjälpte), 1 misslyckat ÄD på Cypern och nu som sagt första gången i Ryssland. Nu är det bara till att hålla tummarna!! :) inga symptom alls förutom molvärk, men det hade jag även efter ET på Cypern med neg gravtest. Kanske för tidigt..? Vad säger ni?

Det är ju så olika person till person, men jag hade massa av molvärkar som drog åt höfterna o molande i ryggen.

Så du kan säkert känna av redan nu.. håller tummarna för dig nu. Kram kram
  • Havet75
    Ava44 skrev 2019-02-12 19:15:44 följande:

Ånej, sry Havet75, måste vara gravidhormonerna ;) som ställt till det!! Du ska inte dit i April får jag hoppas haha. Kraaam :)

Haha, nej tänkte inte besöka st Petersburg då : ))

Det är inte lätt att hålla reda på alla i tråden.. haha

Kram kram
  • Havet75
    Ava44 skrev 2019-02-19 11:07:04 följande:

Tack Sjuttiosjuan och Undrandesökande!! jag tog ett på en vårdcentral och ett nytt i natt (clearblue early detection) båda visade positivt. minns inte att jag tagit ngn spruta mer än de blodförtunnande i magen och progrestoronet i rumpan varje dag. det är ju så jäkla drygt med blodproven!! man får ju svar typ 4-7 dagar efter provdagen!! var det ngn som sa TÅLAMOD...? :)

Men åhhh Grattis! : )) klart plus är ett plus.. Tjohoo .

Kram
  • Havet75
    Ava44 skrev 2019-02-21 21:51:19 följande:

Fick svar på blodprovet idag, hcg 549! :) Galet. Sjukt jäkla underbart!!!!! Heja St Petersburg alltså!

Men Grattis!! Så underbart : ) vilken dag tog du testet efter insättning??
  • Havet75
    Ava44 skrev 2019-02-23 23:43:08 följande:

10 dagar efter insättning, på dagen kliniken ordinerade mig att ta den. På vilken dag testade du Havet75?

Det var samma för mig, 10 dagar efter insättning : )

Hur mår du nu? Känner du något?
  • Havet75
    PeeWee44 skrev 2019-03-05 11:16:44 följande:

Vi blev inte godkända för det.:(

Gör embryodonation så vi fick bra pris på tre insättningar som vi hoppade på.

Gjorde hysto innan första insättningen och gjorde en till i december och varit nedreglerad sen i september. Vi får hoppas på att det är vår nyckel för att lyckas. Min man drömde igår natt att jag testade + och att det var en liten prick...

Vad spännande. Lycka till nu : )
  • Havet75

I går gick jag in i vecka 10. För en vecka sedan var vi på vul, allt såg bra ut o den lilla som då var 1,5 cm hade ett tickande litet hjärta. Var så härligt att se : ) I dag är sista dagen vi tar progestroninjektionen, ska bli skönt samtidigt som man oroar sig för att allt nu ska fungera av sig själv. Nästa vecka ska jag börja trappa ner på Progynontabletterna. Ni som har varit med om detta innan känns det någon skillnad i kroppen när man slutar med alla tabletter o sprutor? Blir man lite piggare??

• Havet75

[quote=79491185][quote-nick]Ava44 skrev 2019-03-08 11:34:31 följande:[/quote-nick]Peewee44 håller alla tummar och tår för dig!! Och Astmatiker, håll oss uppdaterade! ;) jag smyggjorde ett tidigt vul (6+0) och då kunde gynekologen se ett ticksnde hjärta! Vågar inte riktigt tro på det..[/

Men vad härligt att få se hjärtat : ) förstår att man inte riktigt tror på det.. tycker man känner så till o från hela tiden. Fast man var på vul förra veckan o allt såg bra ut tänker man nu att det inte kanske är något där inne, önskar man vore lugn o kunde njuta bara.

• Havet75
    astmatiker skrev 2019-03-31 13:49:19 följande:

Liten rapport från mig: har nu äntligen gjort ultraljud och allt såg bra ut! Så skönt att få bekräftelse på att det lilla pyret lever. Fick en liten blödning veckan innan och fick köra plan B så det kändes väldigt osäkert. Hur går det för er Ava44 och Havet?

Håller tummarna för dig undrande sökare och om det är fler som ruvar!

Vad skönt att allt såg bra ut : ) så underbart.

Jag är i v.13 nu och energin börjar komma tillbaka samt att illamåendet är borta : )) så skönt.. i morgon är det dax för kub, så nervös.
  • Havet75
    Sjuttiosjuan skrev 2019-04-01 16:25:13 följande:

Åh! Det kommer gå toppen! Så häftigt att få se det lilla pyret:)

Det gick så bra på kub-testet : ) allt såg bra ut och det var låg sannolikhet . Känns underbart : ))
Svar på tråden Äggdonation S:t Petersburg 2019