• MaybeBby

Äggdonation S:t Petersburg 2019

Hej!
    Jag vill fråga er som varit hos OLGA i St Petersburg:
    Har ni använt både oljebaserat och vattenbaserat progesteron?
    Är det stor skillnad?

Enligt kliniken ska det vara lättare att använda vattenbaserat men jag skulle vilja veta hur man använder det.

• MaybeBby
    Sjuttiosjuan skrev 2020-02-02 07:57:54 följande:
    Hej! Köpte både och men använde faktiskt mest det oljebaserade ändå, tyckte nästan det vattenbaserade gjorde mer ont. Det är ju dock smidigare m vattenbaserat, måste inte värmas och inte heller sugas upp i kanyl. Så ska man ta sprutan på andra ställen än hemma kan det ju vara bra att ha lite av båda.

Lycka till hos Olga, vår andra bebis därifrån ligger i magen nu:)
    Grattis Sjuttiosjuan! Så härligt att du är gravid!

Jag är jätte orolig för just progesteronsprutorna för jag har nämligen sprutfobi och fattar inte hur jag ska klara av det här själv två gånger om dagen. Eller rättare sagt jag har lärt mig att FÅ sprutor för då kan jag koncentrera mig på att slappna av. Min man är likadan så jag kan inte få hjälp av honom. 

Jag vill ju inte påbörja någonting, alltså en graviditet, och sen inte klara av att gå hela vägen, om du förstår vad jag menar. Det här är just nu ett hinder för mig.
    Jag har vänner som säger att du lär dig men jag tror inte de förstår hur stor fobin/rädslan är. Den är alltså så stor att jag kan svimma! 
    Vad ska jag göra? Rynkar på näsan 
  • MaybeBby
    Sjuttiosjuan skrev 2020-02-02 12:49:03 följande:
    Kolla m kliniken om det finns andra lösningar på progestron. Vissa är ju allergiska och har fått annan medicinering. Det kommer gå bra!
    PeeWee44 skrev 2020-02-02 13:49:04 följande:
    Vår lilla prins kom den 16/1, utan Olga och oljebaserade progesteronsprutor tror jag inte vi hade fått vår prins. När jag var hos dom första försöket köpte jag oljebaserade så jag klarade mig. Min man tog dom oftast åt mig. När han var borta och jag fick ta dom själv i skinkan gick det bra. Är dock inte stickrädd.

Håller med sjuttiosjuan, du kanske kan få en annan lösning om det inte går att ta spruta.

Lycka till nu och tummhållning.
    Tack för ert stöd, då finns det kanske ett hopp för andra lösningar! Glad

Jag pratade med Dr Elena och på henne lät det som att vattenbaserade injektioner skulle vara MYCKET lättare och då tänkte jag mig typ som Fragmin.

Bra Sjuttiosjuan att du nämnde det där med allergier, det hade jag ingen aning om. Det ger mig hopp för andra lösningar! Hoppas! Får prata med kliniken som du sa.

Svar på tråden Äggdonation S:t Petersburg 2019