• Litenkotte

Äggdonation S:t Petersburg 2019

Hej alla i tråden.... Inte varit i detta forum på länge. Har ett helt år bakom oss med tre misslyckade IVF:er, så det har varit ett tungt år. Nu har jag gett upp tanken på att bli gravid med mina egna ägg och den 20/10 åker vi till St Petersburg för äggdonation (min sambos spermier). Nu blev starten på behandlingen lite tuff då det visade sig att jag hade alldeles för höga TSH-värden. Men nu har min svenska läkare skrivit ut Levaxin, så jag har börjat att medicinera för detta. Läkaren i St Petersburg verkar cool och tror att detta ordnar sig, personligen blev ju stresspåslaget enormt då detta uppdagades. Känner mig dock lite lugnare nu. Det konstiga att jag har inga symtom som man borde ha med mina värden. Känner mig frisk och i superbra form, så visst är det lite mystiskt. Det kan såklart vara en orsak som ligger bakom, typ alla hormoner som kroppen fått genomlida senaste tiden. Kan ju ha stressat hypofysen/sköldkörteln en hel del.

När vi nu bearbetat det stora med att göra en äggdonation, så är det enda vi känner lite ångest över nu är vilket avtal vi ska välja. Ett försök eller paket med pengarna tillbaka-garanti. Vet att jag troligen inte kommer orka mer än en färsk omgång (+ ev. kan det ju bli chans med fryst blastosyst också) Mao köpa ett försök kanske vettigast. Hur gör ni andra? Med paketlösningen så måste vi ju låna pengar... känns lite jobbigt, men samtidigt en garanti om vi ev hamnar i "ett försök till..." som har varit en resa som vi försökt hantera under det senaste året. Chansen att lyckas vid första är ju ändå rätt stor (om man nu jämför med tidigare IVF med egna ägg) Pendlar mellan de olika alternativen varje dag. Snart måste vi bestämma oss. Någon fler som har ångest över detta? Eller andra tankar? Kanske något fler som är i St Petersburg under v. 43?

• Litenkotte
    PeeWee44 skrev 2019-09-27 06:08:05 följande:
    Vi startade vår resa i St Petersburg när det var Ava Peter och dom var mycket hårdare på garantipaketet, vi blev inte godkända för det, annars hade vi tagit det. Har 10 misslyckade insättningar innan, 4 i Riga, 4 i Aten och på tredje försöket i St Petersburg lyckades vi! Är nu gravid i vecka 22+3.

Bra val att välja OLGA fertility! Önskar vi hittade dit tidigare.

Mitt tsh stiger väldigt mycket av Östrogen, behöver alltid öka medicinen då. Nu när jag är gravid så mår kroppen väldigt bra, har sänkt Levaxin i omgångar från 125mg till bara 50mg nu.

Kan rekommendera dig att ladda ner Maps.me en kartfunktion som du kan använda offline med platstjänst, även Google översätt är bra att ha, fungerar också offline. Kolla på dom och bekanta dig innan ni åker.

St Petersburg är väldigt vacker stad, ha sköna skor och promenera det ni hinner. Lycka till!
    Eftersom jag har typ tusen frågor när det gäller TSH värden, så tänkte jag att du har säkert lite erfarenhet... Hade du högt värde vid behandlingen? Finns det något gränsvärde för när man gör en embryo transfer överhuvudtaget? Inte fått svar fr läkaren ang detta. Jag är orolig att det inte ska bli något... Nu åker sambon i morgon för att frysa sperma och vi ska dit tillsammans den 20/10. Så rädd att det ska skita sig. Har precis fått veta att värdet sjunkit från 8,64 till 5,92, men är ju fortfarande för högt. De ökade dosen till dubbla, så from i morgon ska jag ta 50 mcgr Levaxin. Hinner det ordna upp sig? Måste också ikväll svara på om vi väljer garantipaketet eller ett försök. Sådan ångest... har löst det med att få låna pengar bla av min mor. Men det känns så jobbigt med hela 236 000 kr att låna, även om man kan få pengarna tillbaka. Senaste årets alla IVF:er har ju redan tärt på ekonomin. Rädd att jag ändå inte kommer orka mer än ett (+ FET) försök ändå. Och det kan ju lyckas med en gång. Suck. 

Tack för tips om karta. Ska kollas upp. 

Någon annan här som kommer åka dit nu v. 43?
  • Litenkotte
    Epi skrev 2019-10-16 21:25:06 följande:
    Hej!

Är det någon här som har genomgått behandling vid Scanfert (AVA Clinic i Sankt Petersburg) på sistone? Jag vet att Olga har slutat där och startat OLGA Fertility Clinic, men är det någon som använder sig av den ?gamla? kliniken Scanfert? I så fall, vilka är era upplevelser av Scanfert? Vilka läkare och embryologer arbetar där nu (jag har inte hittat någon tydlig information om detta på webben)?
    Hälsningar från ny i tråden

Jag är i St Petersburg just nu denna vecka. Kan bara instämma föregående svar att de är superproffsiga och allt känns tryggt. De är verkligen supernoga och kollar hälsan. I morse tog jag massa olika blodprover och gjorde VUL. Träffat både läkare och sjuksköterska innan som gått genom allt i detalj. Allt är gratis med rådgivning med både läkare, terapeut, äggdonator teamet osv. fram tills man har bestämt sig att gå vidare. Så bara ta den möjligheten. Har du ännu inte varit på några av deras seminarier i Sverige, gå på ett sånt om du har möjlighet. På lördag gör vi en färsk ET på donerat ägg (befruktat med min mans spermier) Håll alla tummar för oss nu...
  • Litenkotte
    Emma30 skrev 2019-10-25 17:29:57 följande:

Går du på Olga?

Yes! Vi var på OLGA fertility clinic. Så proffsiga och jag kan inte hitta något att klara på. Vi köpte bara ett försök med garanti om minimum 2 blastosysts. Det blev totalt 4 var av två AA (bästa kvalité). Ett återfördes och jag gjorde gravtest, blodprov för några dagar sedan. Efter tre misslyckade IVF:er i Sverige är vi nu GRAVIDA!!! tackvare Olga och hennes team. Helt fantastiskt! Nu är det bara veckor av sprutor och piller som gäller. Ska göra VUL i slutet av november och i slutet på året har vi passerat 12 veckor. Håll alla tummar för oss nu!

Om ni vill veta mer om OLGA. Gå på något av deras seminarium i Sverige. Det gjorde vi och jag är så glad över det.
Svar på tråden Äggdonation S:t Petersburg 2019