• MariaMi

Erfarenheter av Letrozol

Phie84 skrev 2019-02-01 14:13:35 följande:

Åt min första kur i sept förra året.

Plussade i slutet av nov efter andra kuren å fick MF.

3dje kuren i dec med Otrivelle utan resultat

4de kuren i mitten av jan utan spruta då äggen va redo att lossa själva.

Å plus idag.

Tack så mycket! Håller också tummarna att det skall stanna kvar å inte vara 4 st 

Wow, fantastiskt stort grattis!!! Önskar dig all lycka och håll oss uppdaterade :) ha en riktigt trevlig helg!!
  • MariaMi
    Missjaas skrev 2019-02-02 22:39:58 följande:

Va spännande att följas ned någon som är på exakt samma dag!

Jag har tagit dubbel dos. Här tagit 1 gång enkel dos och nu 4 ggr dubbel dos. De första 2 kurera gav ingen ägglossning. De sista har gett fina ägglossning plus en ägglossning i mellan på egen hand. Tar endast letrozole varannan månad enligt vad min gyn menar att man ska.

Vad bra att de upptäckt ditt förhöjda värde så de kan hålla koll på det. Hoppas du får bukt på det snart så du kan lägga det bakom dig sen.

Spännande! Jag har först tid på torsdag (märkt att jag normalt är sen med ägglossning så väntar till dag 13 innan VUL.

Du får skriva hur det går! Håller mina tummar för både dig och mig :)

Okej, hur länge sedan var det du började med första kuren?

Det är ju jättebra att du/din gyn verkar ha lärt sig vad som fungerar bäst för din kropp.

Hoppas det går hela vägen för dig denna gång!

Mig också såklart men jag är väldigt osäker, har ingen känsla alls.. men Jag uppdaterar efter jag varit på vul på tisdag så får vi se :)

Kram!!
  • MariaMi
    Elndgen skrev 2019-02-04 08:00:24 följande:

Var precis på vul (cd 14) och äggblåsorna var fortfarande för små så ingen otrivelle... dubbel dos nästa gång.

Känns lite frustrerande men det är väl bara att hålla tummarna. Mådde lite illa av leteozolen sist så vi får se hur det går med dubbel dos.

Trevlig måndag!

Samma här fast ska på ett extra vul på måndag igen. Var på ett idag (cd11) som visade noll. Han sa att det var typ 0% chans att det blir något denna månad. Och att det eventuellt (?) blir dubbel dos nästa månad sa han. Jag vägrar äta samma dos igen känner mig totalt under ytan nu trots att jag var inställd på resultatet redan innan..

Hoppas du tar det bättre än mig :) trevlig kväll!
  • MariaMi
    Missjaas skrev 2019-02-02 22:39:58 följande:

Va spännande att följas ned någon som är på exakt samma dag!

Jag har tagit dubbel dos. Här tagit 1 gång enkel dos och nu 4 ggr dubbel dos. De första 2 kurera gav ingen ägglossning. De sista har gett fina ägglossning plus en ägglossning i mellan på egen hand. Tar endast letrozole varannan månad enligt vad min gyn menar att man ska.

Vad bra att de upptäckt ditt förhöjda värde så de kan hålla koll på det. Hoppas du får bukt på det snart så du kan lägga det bakom dig sen.

Spännande! Jag har först tid på torsdag (märkt att jag normalt är sen med ägglossning så väntar till dag 13 innan VUL.

Du får skriva hur det går! Håller mina tummar för både dig och mig :)

Kopierar lite för svarade i ett annat meddelande men vill ändå skriva här också. Eftersom vi är på samma dag dessutom :)

Blev tyvärr inget roligt besök för mig idag.. Var på VUL och där fanns inget att titta på. Han sa att det var typ 0% chans att det blir något denna månad. Men jag ska ändå dit nästa vecka och kolla igen.

Och att det eventuellt (?) blir dubbel dos nästa månad sa han. Jag vägrar äta samma dos igen känner mig totalt under ytan nu trots att jag var inställd på resultatet redan innan.. dessutom sa han nått konstigt att jag kanske har PCOS, det har ingen nämt innan!? Till saken hör att min ordinarie gyn var ledig så jag hade en annan idag. Ska fråga min ordinarie nästa vecka. Men kändes lite konstigt. Vet inget om det så nu blir det att söka på det också.... suck!

Vill önska dig stort lycka till tills på torsdag, jag hoppas verkligen du får bättre resultat än jag. Kram
  • MariaMi
    Elndgen skrev 2019-02-05 21:41:54 följande:

Vad tråkigt att höra :( Hoppas du får äta dubbel dos nästa gång!! Kände mig också riktigt kass efter vul igår och det går upp och ner kan man väl säga. Försöker blicka framåt, det verkar vara vanligare att man inte reagerar på enkeldos.

Såg ditt svar lite längre ner där du skrev om pcos. Fick också veta att jag har det lite så där i förbifarten av min gyn en gång. Även om jag länge misstänkt det. Kan rekommendera ett avsnitt av menspodden som handlar om det. Finns även grupper på facebook att gå med i om du vill veta mer!

Ja visst går det upp och ner som en berg och dalbana.. vi får ta nya tag :)

Tusen tack för tipset det ska jag lyssna på och söka på Fb. Ha en fortsatt fin vecka!!
  • MariaMi
    Missjaas skrev 2019-02-07 16:38:51 följande:

Nu så har jag varit på VUL.

När man gjort det där ett par ggr börjar man lära sig hur det ska se ut. Denna gång såg det fantastiskt ut! Min slemhinna var tjock och fin 3 skiktad dvs precis som den ska vara. På höger var där ingen stor blåsa men däremot på vänster var där en blåsa på 18,5 mm. Det har aldrig hänt innan så tidigt i cykeln. Största tidigare har varit 14,5 mm så känns otroligt bra verkligen!

Nu börjar sexet och den lååånga ovissa hemska tiden! (Sexet är inte hemskt såklart haha)

Men wow det är ju fantastiskt!! Kunde dom se när den bör lossa? Bara att sexa på för glatta livet nu då hehe. Shit va roligt, spännande och såklart låååååååång väntan. Hoppas hoppas!!!! Håller tummarna för dig! Önskar en riktigt fin och sexig helg då hehe kram!!
  • MariaMi
    mrspalt skrev 2019-02-07 21:11:59 följande:

Bara som en parantes: jag tycker familjeliv fungera ruskigt dåligt i webbläsare på telefonen, finns det någon app..??

Har haft molandevärk i livmodern sedan ÄL (positivt ÄL-test 30/1) och det drar mot sidorna mot äggstockarna samt strålar bak mot nedre delen av ryggen. Är extremt trött. Reagerar på starka dofter. När jag vaknar på morgonen så bultar det i brösten som är spända och ömmar. Upplever dem något större i sorlekelen pga svullnaden. Humörsvägningar idag. Matsug hela tiden.

Beräknad icke mens dvs BIM 13/2. Har tagit ?testa tidigt? test sedan i tisdags, vilket är alldeles för tidigt... men vill bara ha svar. Orkar verkligen inte vänta. Vill inte bli besviken.

Har aldrig haft dessa symptom innan mens tidigare, men samtidigt har jag aldrig haft ÄL tidigare heller - så det kanske är letrozolen som ger det som skulle kunna vara mycket tidiga grav-symptom.

Förstår att du bara vill få svar nu! Den där jäkla väntan.

Låter ju onekligen som om du har symptom :)

Hoppas och håller tummarna för dig!! Snart vet du!
  • MariaMi
    Lillefiddelin skrev 2019-02-10 09:48:50 följande:

Hoppar in här! Första cykeln på letrozol, var in på CD 15 på ul och hade äggblåsa på 22mm. Fick otriville spruta på en gång då vid besöket! Så nu väntar vi.. testdag 20e. Vill ju testa tidigare men vet inte om jag vågar med tanke på att man kan få falsk pos efter otriville ?

Men gud vad roligt med positiv respons av Letrozol redan första kuren!! Grattis till det! Håller tummarna till att det tar sig :) är nog som du skriver bra att vänta även om man vill testa tidigt.

Vad är din historia? Om du vill berätta mer dvs :)
  • MariaMi
    FruEA skrev 2019-02-09 22:59:03 följande:

För vår del gick det nog inte vägen den här gången. Testade tidigt i onsdags och fick negativt så jag har typ gett upp den här månaden och har kontaktat fertilitetskliniken för att ställa oss i kö för riktig utredning. 3-5 månader väntetid så det känns både tungt och deppigt just nu. Det enda positiva är att jag slipper plåga mig med Letrozol ett tag..

Mensen borde komma på måndag om jag ens ägglosade. Vi får väl se.

Hoppas det går snabbare och bättre för er! <3

Fy vad tråkigt att höra! Hoppas verkligen att ni blir visade motsatsen och att det gått den här gången. Vi ska testa en sista kur nu men start provera idag och sedan Letrozol. Men där efter blir det kön för oss också så jag vet hur det känns. Tänker bara just nu men den jävla sommaren också som säkert stänger ner de flesta klinker..... de suger verkligen!

Håller tummarna för dig!!!
  • MariaMi
    Missjaas skrev 2019-02-08 14:50:25 följande:

Nej det vet man ju aldrig exakt men kan ske precis när som helst nu. Haha jaa och tror du inte då att mannen ska iväg på grabbhelg... Haha fick iaf förhandlat fram att han ska komma hem snabbt innan de åker ikväll så vi hinner med en snabbis sen får det bli massa mys på söndag också. Tänk att man ska behöva ha ångest över det också haha..

Hoppas så på att detta är vårt guldägg men ja det återstår att se. Skönt att vi har en resa att se fram emot iaf så längtan iaf går åt även till den:D

Känns så himla skönt att kunna skriva av sig här och känna samhörighet för det är verkligen svårt att förklara sig för någon som inte gått igenom samma sorg och frustration.

Ha en underbar helg du också. Försök att släpp alla tankar nu eftersom det antagligen ändå inte ger något resultat så passa på att ta lite ledigt från alla känslor och vara var o nuet

Vet att mina mellanmånader har varit otroligt befriande.

Kraam

Haha ja men visst är det typiskt!? Hoppas ni fick till det ändå i helgen och att guldägget var redo

Jo men det är såå himla skönt att läsa om andra med samma perspektiv på allt. Istället för att prata med dem som inte vet vad man går igenom och kommer med konstiga råd, såklart för att va snälla men det landar sällan väl.. inte för mig iallafall.

Helgen gick faktiskt bra för mig. Kunde släppa det hela i och med att gyn sa förra vecka att det typ var kört och att kollen idag bara skulle vara för att säkerställa. Känns bra att han va så ärlig, så man slapp hoppas för en gångs skull. Istället för att bli ett vrak två gånger så var det ?bara? förra veckan. Idag tog jag det väldigt bra när han bekräftade att ingen förändring hade skett. Och nu börjar vi med ny kur.

Har typ räknat ut att om kuren funkar så borde mitt nästa vul vara den 1 mars känns som en evighet men men vad ska man göra :)

Hoppas som sagt att ni har turen med er denna gång och att väntan inte blir för utdragen :) kram och supertrevlig kväll till dig!
  • MariaMi
    Lillefiddelin skrev 2019-02-15 11:11:58 följande:

Testa igår och idag (äl +8) såklart dumt att testa sig så tidigt men negativa tester och ledsen nu. Skulle bara hållt mig undan tills BIM..

Förstår hur du känner men såklart orkar man ju ej vänta. Men hoppas är inte ute än! Kram
  • MariaMi
    FruEA skrev 2019-02-19 18:46:54 följande:

Hoppas så att det går vägen nu så ni slipper kön! För vår del står vi i den och precis som du så räknar jag tiden till sommaren och sommarneddragningarna. Hoppas det går snabbare men utgår från att vi får vänta till hösten. 

Önskar er all lycka till!!

Ja jag hoppas in i det sista nu på denna Letrozol kur som jag förhoppningsvis kan börja ta i helgen eller början av nästa vecka. Men samtidigt har jag börjat ställa in mig på ivf till augusti, blir det inte via landstinget kommer jag göra det privat.

Håller tummarna för oss båda, du får uppdatera när det ?händer? någonting! Kram
  • MariaMi
    Phie84 skrev 2019-02-25 12:17:57 följande:

Idag kom dagen då jag skulle på vul och se om alla 3 ägg blivit befruktade men så kom ju de där jäkla missfallet ivägen för 2 veckor sen.

Dock va det inte så negativt då doktorn såg att ja hade haft äl för 2 dagar sen helt själv utan Otrivell och äggblåsan va i bra storlek utan Letrozol ????

Å självklart har vi legat i för att systemet skall vara fyllt av simmare hela tiden ;D

Han sa som han gjort dom andra gångerna - hör av dig när du kissat posetivt.

Varje gång (2 gånger) av 4 han sagt så, å då har ja kissat posetivt men fått missfall.

Så nu håller ja tummarna att han har rätt känsla denna gången oxå.

Ha en fin dag i solen!

Vilken underbar nyhet!! Och vad spännande, håller tummarna för dig :) kram
  • MariaMi

Nej fy fan va tråkigt.

Jag vet inte men enligt min gyn så blir slemhinnan tunnare av Letrozol och därför kan det vara lite svårare för ägget att både fästa och stanna kvar. Däremot har man ju inget alternativ än att ta dom om man ej har ägglossning naturligt.

Jag har enligt honom extra tunn slemhinna så jag e nu superrädd för att det kommer bara både svårt att fästa vid ägglossning (vilket borde vara idag eller imorgon) och sedan lycka stanna kvar.....

Frågade om tabletter som främjar slemhinnan men fanns inga enligt honom.

Svar på tråden Erfarenheter av Letrozol