Inlägg från: Lillefiddelin |Visa alla inlägg
  • Lillefiddelin

Erfarenheter av Letrozol

Hoppar in här! Första cykeln på letrozol, var in på CD 15 på ul och hade äggblåsa på 22mm. Fick otriville spruta på en gång då vid besöket! Så nu väntar vi.. testdag 20e. Vill ju testa tidigare men vet inte om jag vågar med tanke på att man kan få falsk pos efter otriville ?

• Lillefiddelin
    MariaMi skrev 2019-02-10 13:38:19 följande:

Men gud vad roligt med positiv respons av Letrozol redan första kuren!! Grattis till det! Håller tummarna till att det tar sig :) är nog som du skriver bra att vänta även om man vill testa tidigt.

Vad är din historia? Om du vill berätta mer dvs :)

Har försökt få första gemensamma barnet sen strax över året nu, fick tidigt MF i mars -18. Sen dess var mensen helt galen, hoppade väldigt mycket mellan 16-41 dar per menscykel. Sökte hjälp för det i okt, fick då hjälp med provera och har nu gått över till letrozol för hjälp med ÄL. Har startat fertilitets utredning på båda privat, så nästa steg är spermaprov nu i feb :) vet att många försökt längre men denna väntan är ju galet jobbig! Skönt att få hjälp :)
  • Lillefiddelin
    Lisun skrev 2019-02-15 00:18:15 följande:

Heej alla!

Hoppar in här, är på min första kur med letrozol denna månad, tar 1 tablett cd 3-7. Drabbades av uvi som behandlades mellan cd 8-11 och är därav orolig att jag missat min ägglossning? Pga uvi klarade jag inte av att ta några äl-tester men tog första testet cd12 men har fått negativa sen dess (är på cd 15 nu).

Så min fråga är NÄR har ni andra haft ägglossning under er letrozol-behandling?

Vid cd 17 , cykeln ligger på ca 30-32 dar
  • Lillefiddelin

Testa igår och idag (äl +8) såklart dumt att testa sig så tidigt men negativa tester och ledsen nu. Skulle bara hållt mig undan tills BIM..

Svar på tråden Erfarenheter av Letrozol