mrspalt skrev 2019-01-19 11:24:33 följande:
Ja så hemskt vad man ska behöva utstå! Men kanske att man tycker krämpor under grav (om man lyckas bli grav) är mindre hemska om man utstått detta fysiska och psykiska lidande, haha!
Nej, än så länge har vi inte hunnit prata om hur vi ska gå vidare vid utebliven ägglossning, och gyn har inte sagt något om hur länge jag ska ligga på så hög dos. Jag har pratat med mannen och är sugen på att bekosta egen IVF, men det är väldigt dyrt.
Hur ska ni fortsätta med er resa? Har ni pratat om nästa steg?
Man kan ju hoppas! För min del så har jag bestämt mig för att uppskatta illamåendet om jag blir gravid. Fick ju MA i november, och när mitt illamående försvann i v 8 sa verkligen ALLA inom sjukvården bara åt mig att njuta av att slippa må illa osv, när det egentligen var ett tecken på att det var fel. Tänker också att graviditeten blir ännu mer värdefull för en när man behövt kämpa för att få till det. Men vad vet jag..
Förstår. Hoppas såklart att det tar sig för dig den här gången, nu när dosen är höjd! Å, vill ni finansiera själva för att slippa kö eller?
Vet inte hur vi ska fortsätta, eller om vi kommer behöva.. Det har ju funkat för oss med Letrozol så jag utgår från att det kommer göra det nu också men annars har jag faktiskt ingen aning. Var av ren slump som vi upptäckte att jag inte hade ägglossning (var i kontakt med kvinnokliniken av andra anledningar och så bara kom vi in på ämnet) så jag har inte direkt haft något planeringsmöte för det. Tänker ringa KK på måndag och be om att få ta ett blodprov för att se att det blir ÄL av tabletterna i alla fall iom försenad mens förra gången.