Inlägg från: Jordfräsen |Visa alla inlägg
  • Jordfräsen

Vi Vänsterpartister. Var lägger vi vår röst nästa val om V släpper igenom denna jävla pissuppgörelsen?

Tror V kommer rösta nej till detta.

Även om jag inte är vänsterpartist så lider jag med er som är lagda åt vänster.

• Jordfräsen
    K Kalle skrev 2019-01-14 11:17:06 följande:
    Kristdemokraterna har ibland uttryckt sig lite rasistiskt, men det största problemet med SD är inte rasism utan att de vill ha ett ultrakonservativt samhälle. Det vill KD också. Både SD och KD är emot att kvinor ska bestämma över sin egen kropp till exempel. Skillnaden mellan partierna är väl att KD egentligen "bara" är ytterkonservativa och egentligen inte är ute efter ett 100% illiberalt samhälle.
    Lite mer konkret kritik krävs nog om trovärdigheten ska nå upp till anständig nivå.

Menar du att alla som är emot fri invandring är rasister? Ja eller nej?
  • Jordfräsen
    FDFMGA skrev 2019-01-14 22:30:51 följande:
    Enligt Sifo är för övrigt vänsterpartister positiva till uppgörelsen, det ligger ett stort värde i att vårda den fina svenska traditionen att inte stryka rasister och högerpopulister medhårs.
    Väljare som röstar för förstatligande av produktionsmedlen ställer sig positiva till marknadshyror, slopade rättigheter för arbetstagare samt sänkta skatter för de rikaste. Att sakfrågorna har så lite betydelse trodde jag inte. Det handlar bara om partifärg. Innehåll betydelselöst.
  • Jordfräsen
    FDFMGA skrev 2019-01-14 22:57:21 följande:
    Nja, skilj på vänsterpartisters åsikter och KDSD:ares åsikter om vad vänsterpartister tycker.

Skillnaden är himmelsvidSkrattande

Och nog är det mer tillförlitligt när Sifo frågar vänsterpartister vad de anser om uppgörelsen än att man utgår från JDSD:s schablonbild av V.

För övrigt är C-anhängarna de som är mest positiva till uppgörelsen, enligt Sifo - medan KDSD:arna är mest negativa.

www.svd.se/svd-sifo-uppgorelsen-far-stod-av-v-valjarna
    I neutral anda utgick jag från partiprogrammet. Men det är säkert som du skriver att gemene vänsterväljare alltid önskat skattesänkningar för de rika.
  • Jordfräsen
    FDFMGA skrev 2019-01-15 07:40:23 följande:
    Inte alls.

Däremot så tror jag att det stora flertalet vänsterpartister anser det fundamentalt att den hjärndödande brunsås som högerpopulister serverar inte blir tillgänglig i regeringskansliet.

Vänsterpartister i gemen har nog mycket lite till övers för KDSD-politik, vilket visar sig i Sifo-undersökningenSolig
    Det har du såklart rätt i. Men V's val står inte mellan högerpolitik och brunsås. Det står mellan högerpolitik och nyval. V har goda chanser i ett nyval där de står ensamma mot marknadshyror och försämrad anställningstrygghet. Möjligen får de med sig SD i dessa frågor.
Svar på tråden Vi Vänsterpartister. Var lägger vi vår röst nästa val om V släpper igenom denna jävla pissuppgörelsen?