Kan sex stöta ut mitt döda foster fortare?
När jag var på UL för två veckor sedan borde jag varit i vecka 12 enligt barnmorska (enligt mina beräkningar i v 10) och fostret visade inget hjärtljud eller livstecken. Hon räknade ut på fostrets storlek att den slutat växa i 8+3.
Jag har bestämt mig för att inte ta några tabletter eller göra något ingrepp utan vill ha ett så naturligt missfall som möjligt. Men har hört att fostret kan ligga kvar i flera veckor. Jag har inga som helst blödningar eller känningar av ett kommande missfall. Då jag hört att sex avråds i vissa länder under den första trimestern pga missfallsrisken tänker jag att det kanske kan vara en lösning för mitt foster att komma ut fortare. Inte för att jag känner mig speciellt sugen men vill inte gå och bära på det här döda i min kropp i en oviss tid. Det känns hemskt.
Någon som vet ifall det funkar?
(Kan tillägga att jag ska på ett VUL om några dagar men jag vet att jag inte är gravid längre. Magen har slutat växa och alla symptom är som bortblåsta.)
Jag var med om samma sak för inte så länge sedan (borde varit i v 11 enligt mig - 12 enligt bm, och den hade slutat växa i 8+5 och inga hjärtslag syntes). Då ville jag bara få ut den så snabbt som möjligt och fick tid för skrapning men för mig så kom missfallet av sig själv ganska snabbt inpå (känns som att kroppen kickade igång det när huvudet fick veta att den inte levde) Det finns ju dom som fått samma besked fast på rul så har du otur så kan det ju ta väldigt lång tid innan det kommer ut..
Jag har aldrig hört att man inte bör ha sex, så länge man inte har problem på något sätt, så jag tror tyvärr inte det kommer fungera.
Har du fått prata med någon på mvc? Dom kan förhoppningsvis komma med bra input och hjälpa dig med hur du ska gå vidare.
Jag håller tummarna för att det kommer igång av sig själv snart<3