Inlägg från: Anonym (Ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen)

Kan sex stöta ut mitt döda foster fortare?

När jag var på UL för två veckor sedan borde jag varit i vecka 12 enligt barnmorska (enligt mina beräkningar i v 10) och fostret visade inget hjärtljud eller livstecken. Hon räknade ut på fostrets storlek att den slutat växa i 8+3.

Jag har bestämt mig för att inte ta några tabletter eller göra något ingrepp utan vill ha ett så naturligt missfall som möjligt. Men har hört att fostret kan ligga kvar i flera veckor. Jag har inga som helst blödningar eller känningar av ett kommande missfall. Då jag hört att sex avråds i vissa länder under den första trimestern pga missfallsrisken tänker jag att det kanske kan vara en lösning för mitt foster att komma ut fortare. Inte för att jag känner mig speciellt sugen men vill inte gå och bära på det här döda i min kropp i en oviss tid. Det känns hemskt.

Någon som vet ifall det funkar?

(Kan tillägga att jag ska på ett VUL om några dagar men jag vet att jag inte är gravid längre. Magen har slutat växa och alla symptom är som bortblåsta.)

• Svar på tråden Kan sex stöta ut mitt döda foster fortare?
  • Anonym (Ledsen)

Upplever att varken ultraljudskliniken jag var på eller min barnmorska erbjudit mig särskilt mycket stöd. Det jag fått höra är ?bättre lycka nästa gång? och att jag själv ska kontakta gyn vid behov. Ja det är himla jobbigt att gå o vänta. Idag har jag legat i sängen i flera timmar och inte orkat göra någonting. Vill inte träffa någon. Det är så många som vet om graviditeten och börjat gratulera mig och nu ska man tala om för dom att det inte blir ngt. Så trist.

• Anonym (Ledsen)

Förmodligen kmr det sluta med att jag tar tabletterna ändå. Väntan är olidlig.

• Anonym (Ledsen)

Igår testade vi iaf. Nu återstår väl bara o se om det ger nåt resultat. Måste erkänna att det stundvis blev obehagligt. Kändes som om något skakades om och flög omkring därinne.

• Anonym (Ledsen)

Jag känner inte av ngt nu efter. Undrar bara varför det kändes som om en kula flög omkring i livmodern under samlaget. Vid 9 veckor är fostret drygt 2 cm. Kan det vara möjligt att det var fostret jag kände?

• Anonym (Ledsen)

Jag ska dit på onsdag. Funderar på att ringa gynakuten idag men vad ska jag säga? Mitt ärende är ju inte akut. Även om jag känslomässigt är helt nedbruten.

• Anonym (Ledsen)

Men jag har ju ändå en inbokad tid för vul på onsdag och kommer förmodligen bli erbjuden tabletter då efter att de återigen sett att fostret legat livlöst i nu 4 veckors tid. Så förstår inte vad som är respektlöst, irriterande eller resurskrävande enligt (L).

• Anonym (Ledsen)

Vad skulle ni rekommendera? Tabletter eller skrapning?. Vill helst att allt ska ut på en gång och tror det finns risk för att det inte gör det med tabletterna.

• Anonym (Ledsen)

Uppdatering. Fostret har minskat i storlek ca 0,5 cm och det fanns inget hjärtljud. Akutremiss skickad till sjukhuset för skrapning då det gått så många veckor tyckte barnmorskan. Jag begärde skrapning och hon tyckte att det var ett vettigt beslut med tanke på att fostret legat i 5 veckor utan liv.

Har haft lätt att bli gravid så jag tror inte det kommer påverka mig negativt. Känns skönt att veta att allt kommer ut på en gång.

Svar på tråden Kan sex stöta ut mitt döda foster fortare?