Inlägg från: Anonym (4 m.f) |Visa alla inlägg
  • Anonym (4 m.f)

Kan sex stöta ut mitt döda foster fortare?

Väldigt skeptisk till att det skulle funka. Samlag avråds för vissa gravida- bl.a jag- om de haft upprepade missfall och har en riskgraviditet, men det betyder ju absolut inte att det är vanligt att samlag leder till missfall eller som du hoppas på att missfallsrester kommer ut.

Gör du inget alls kommer resterna förmodligen att komma ut förr eller senare ändå. men det kan dröja flera veckor och det är ju inte alls kul att gå och vänta på.

• Anonym (4 m.f)
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-01-13 20:11:26 följande:
    Men jag har ju ändå en inbokad tid för vul på onsdag och kommer förmodligen bli erbjuden tabletter då efter att de återigen sett att fostret legat livlöst i nu 4 veckors tid. Så förstår inte vad som är respektlöst, irriterande eller resurskrävande enligt (L).
    Ingenting! Brukar gå till så. Nytt VUL efter en vecka, erbjudande om piller eller skrapning- eller som i mitt fall avråddes från skrapning.
  • Anonym (4 m.f)
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-01-14 21:54:30 följande:
    Vad skulle ni rekommendera? Tabletter eller skrapning?. Vill helst att allt ska ut på en gång och tror det finns risk för att det inte gör det med tabletterna.
    Hade du lätt att bli gravid så skrapning. Hade du svårt-pillren. Jag avråddes från skrapning eftersom jag hade svårt att bli gravid och det finns en liten risk att man blir steril efter skrapning. Pillren funkar på ca 40% som tar dom. Övriga får ta 2 omgångar- dit hörde jag. Men bestäm i samråd med läkaren.
  • Anonym (4 m.f)
    FruW85 skrev 2019-01-15 07:47:09 följande:
    Oj, är det sant? Jag googlade en del när jag skulle välja och fick bara fram information om att det var väldigt riskfritt. Man kunde i värsta fall få typ "repa/litet hål" men att det bara behövde läka och inte påverkade chansen att bli gravid. Inte heller läkaren sa något om att det fanns risk att bli steril :O

Jag valde skrapning just eftersom många som tagit tabletter fått göra det i ett par omgångar och sedan ändå behövt skrapas och jag ville bara få bort allt så snabbt som möjligt.. (nu hann jag aldrig skrapas för kroppen tog hand om det själv dagen efter)
    Risken är liten, men den finns så just därför avrådde läkaren mig för jag hade ju redan kämpat ett tag. De flesta skrapningar går bra, men tar läkaren för mycket växer inte slemhinnan tillbaks igen.
  • Anonym (4 m.f)
    FruW85 skrev 2019-01-15 20:55:54 följande:
    Jäklar vad tacksam jag är att kroppen tog hand om det själv ändå.. Måste nästan se om jag kan hitta någon statistik över det där, ifall det skulle behöva bli aktuellt igen.. =/
    Risken är säkert minimal, men jag har en förmåga att drabbas av precis ALLT inom infertilitet och-missfallsvärlden och ja, rent av all sjukdom/sjukvård så jag ville inte chansa! Läkare har stått förbryllade över hur nån ens kan drabbas eller reagera som jag gör...
Svar på tråden Kan sex stöta ut mitt döda foster fortare?