Inlägg från: K Kalle |Visa alla inlägg
  • K Kalle

Blir Lööfs svek mot alliansen en bra regeringslösning?

nihka skrev 2019-03-05 14:55:29 följande:
    Ja, alla har noll koll utom gullegullegullIsrael förstås. 
    ???
  • K Kalle
    FDFMGA skrev 2019-03-05 18:08:23 följande:
    KillBill skrev 2019-03-05 12:27:44 följande:
    Det är Jimmie Åkesson som har noll koll.

KD har väl i stort sett bytt ut hela sin väljarbas.

Jag är ganska säker på att det inte är familjeåterföreningar och biståndsbudgetar som lockat dessa till KD - eller att det är detta som innebär att SD anser sig stå närmast KD och att KD är det parti som först kommer att inleda ett samarbete med SD på riksplanet.

Jimmie Åkessom har förmodligen järnkoll på KD och är medveten om att det är samma sorts åsikter bägge partierna rotar omkring bland.
    Sant, men politiken har de inte bytt ut.
  • K Kalle
    FDFMGA skrev 2019-03-05 19:02:28 följande:
    Färgen på dit navelludd är mig likgiltig liksom vad du använt som mottagning när du upptäckt ett pari som kallas Vänstern.

Nej, det är Jimmie Åkesson som har sagt att KD blir det första parti som tar kontakt med SD på riksplanet

Jag tror han har rätt, det är inte mycket som skiljer dagens KD-anhängare från dagens SD-anhängare.
    Det dessa partier har gemensamt är värdekonservatismen där förbud mot abort och önskan om att kvinnor blir hemmafruar ingår. Allt annat är lika, men så är de också två olika partier.
  • K Kalle
    K Kalle skrev 2019-03-06 08:45:29 följande:
    Det dessa partier har gemensamt är värdekonservatismen där förbud mot abort och önskan om att kvinnor blir hemmafruar ingår. Allt annat är lika, men så är de också två olika partier.
    Allt annat är OLIKA menar jag!
  • K Kalle
    FDFMGA skrev 2019-03-06 12:11:03 följande:
    Tja, jag tror inte att det hjälper särskilt mycket att lätta på trycket genom att skapa öknamn på personer, organisationer eller länder.

Men jag tycker iofs att det pejorativa  "Tro och underkastelse" säger betydligt mer om avsändarens underliggande behov än "Israhell".

Det förra indikerar att man underkastar sig islam medan det senare inte säger annat än att man tycker Israel är ett skitland.

Det är väl för övrigt därför Israel är så populärt bland många sverigedemokrater av den nya skolan, alltså de som inte har judar som särskilt hatobjekt utan araber - Israel som en bastion mot vad man menar är den muslimska expansionen och islams planer på världsherravälde.
    Är det inte så att själva ordet "islam" betyder underkastelse?
  • K Kalle

"Islam är ett arabiskt ord (???????), al-'isl?m. Ordet islam i sin grundform betyder underkastelse och lydnad. Betydelsen lydnad används också i muslimsk terminologi."

• K Kalle

"Israhell" betyder något helt annat när en starkt troende muslim (som dessutom skrivit hatiska saker i andra trådar) uttrycker det än när en turist som fått magsjuka på turistresan till Israel uttrycker det.

• K Kalle
    FDFMGA skrev 2019-03-06 15:29:23 följande:
    Det är möjligt.

Nu gissar jag att tro och Solidaritet inte underkastar sig islam annat än för de som ser islam som det stora hotet.

Själv är jag bara en helt vanlig ateist som försöker att inte vara alltför negativ mot troende av olika slag, men det kan vara lite besvärligt när man råkar på de värsta fanatikerna.
    Som sagt: ""Islam är ett arabiskt ord, al-'isl?m. Ordet islam i sin grundform betyder underkastelse och lydnad. Betydelsen lydnad används också i muslimsk terminologi."
  • K Kalle
    RebeckaZ70 skrev 2019-03-06 19:18:38 följande:
    Allt handlar trots allt inte om dig, det finns andra SD-hatare som är väldigt tydliga i sitt Israelhat.
    Förlåt att jag lägger mig i men det är ju inte så att SD älskar Israel och alla andra hatar landet. Det finns gott om människor som gillar Israel men som absolut inte röstar på SD. Jag är en av dem. Jag tycker att det är djupt problematiskt givetvis att man annekterar en bit land åt judarna som man gjorde efter kriget i ett anfall av dåligt samvete, men samtidigt är Israel det enda landet i Mellanöstern som är demokratiskt och med samma rättigheter för kvinnor och män.
  • K Kalle
    Tintin i Amerika skrev 2019-03-06 19:30:54 följande:

Håll er till TS fråga tack

Det var moderaterna som svek alliansen genom att försöka bilda en M+Kd regering som röstades ned!!!

Precis! M ville bilda en "Alliansregering" med bara KD... eh, då är det ju inte nån alliansregering längre. Och varför gick man fram med en budget bara med KD om man är så angelägen att inte spräcka Alliansen.

Egentligen är det ett under att Alliansen höll så länge. Det är fyra ganska olika partier där M och KD inte är liberala medan C och L är det. Det Reinfeldt gjorde var att tona ner det högerkonservativa i partiet och lyfta fram mer liberala värden.
  • K Kalle
    nihka skrev 2019-03-06 22:33:42 följande:
    Vad jag syftade på är att du klagar på allt när det gäller svensk politik och inget när det gäller Israels politik. Jag står varken högt eller lågt utan är inte med där.

Det är FRED i Sverige. Just det. Smaka på ordet: FRED. I Israel har det ALDRIG varit annat än krig och oroligheter. Antingen har man permanent "otur" Drömmer eller så är man ansvarig på något sätt.

Ditt ensidiga vurmande för ena parten i Israel - Palestinakonflikten är ansvarslös och representerar ett synsätt som inte leder framåt.

Jag hatar inte Israel, men jag hatar att Israel och Palestina befinner sig i ett permanent krigstillstånd. Och skyller det på varandra.
    Ja, det är så klart den mobbades fel att hen alltid blir angripen och måste försvara sig. Jag hoppas att du inte arbetar på en skola eller liknande.
  • K Kalle
    Anton Chigurh skrev 2019-03-07 09:55:51 följande:
    nihka skrev 2019-03-06 22:33:42 följande:

Vad jag syftade på är att du klagar på allt när det gäller svensk politik och inget när det gäller Israels politik. Jag står varken högt eller lågt utan är inte med där.

Det är FRED i Sverige. Just det. Smaka på ordet: FRED. I Israel har det ALDRIG varit annat än krig och oroligheter. Antingen har man permanent "otur"  eller så är man ansvarig på något sätt.

Ditt ensidiga vurmande för ena parten i Israel - Palestinakonflikten är ansvarslös och representerar ett synsätt som inte leder framåt.

Jag hatar inte Israel, men jag hatar att Israel och Palestina befinner sig i ett permanent krigstillstånd. Och skyller det på varandra.

Mmm, dagen efter..... den israeliska självständighetsförklaringen inleddes en serie angreppskrig mot staten Israel, från diverse arabiska grannländer..... Sabla otur där.

Sexdagarskriget....Där var det en koalition mellan Jordanien, Syrien och Egypten samt trupper från ytterligare 11(ELVA) muslimska länder som anföll Israel. Sabla otur där.

Jom Kippurkriget. En koalition bestående av: Egypten, Syrien, Marocko, Saudiarabien, Tunisien, Libyen Kuwait, Algeriet, Libanon, Sudan.... Ja, samt expeditiossryrkor från Irak, Pakistan, Nordkorea samt....Kuba.

En koalition, eller i vart fall tät samarbete, av länderna ovan anföll Israel 1973. Sabla otur där.

Libanonkriget. Hizbollah beskjuter norra Israel med Katusjamissiler och artilleri. Israel svarar med luftangrepp. Hizbollah skickar ytterligare Katusjamissiler in i Israel... und so weiter. Otur. För Israel. Antar jag.

Israel är onekligen förföljda av otur. Eller nåt.....!!!
    Word!
Svar på tråden Blir Lööfs svek mot alliansen en bra regeringslösning?