Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

Blir Lööfs svek mot alliansen en bra regeringslösning?

KillBill skrev 2019-01-21 22:59:17 följande:

Alla vet att förslaget med marknadshyror vid nyproduktion inte är S politik men för att Sverige skulle få en regering har en politisk överenskommelse tecknats över blockgränsen och då är det ganska naturligt att överenskommelsen även innehåller borgerlig politik.

Såg du Jimmie Åkesson i Aktuellt i kväll? Han påstod att SD aldrig föreslagit att värnskatten skulle skrotas. Alla som googlar kan emellertid se att SDs ekonomisk politiske talesman Oscar Sjöstedt, för ett par månaders sedan, deklarerade att SDs vill slopa värnskatten..

Anser du, BILL, att S är sina väljare trogna gällande marknadshyror???

Eller har S svikit sina väljare???

Ett Ja....eller NEJ räcker som svar. Du behöver inte brodera ut svaret med en annan fråga inlindat...!!!

Alltså....jag är INTE intresserad av något byte av ämnet.

Mvh. Broder //Anton
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2019-02-07 20:17:44 följande:

Hm, jag förstår att du gärna vill att det ska förhålla sig så.

Inte desto mindre är KD ett parti som gillas av många sverigedemokrater. KD var ett milt eller ljummet parti med tydlig kristen och humanistisk profil under Göran Hägglunds ledarskap men med Ebba Bush Thor marscherade den krista högern a la Livets Ord in och det har runnit in mycket grumligt vatten in under KD-värdegrunden sedan dess.

På sikt tror jag att KD kommer att sopa banan med SD - Jimmie Åkesson är alldeles för svenskt nedtonad för att verkligen kunna hetsa upp massorna, medan Ebba Busch Thor har den karisma som som krävs för en framgångsrik högerpopulist, nu när hon slutligen har hittat ett budskap som hon gjort till sitt.

Herrejävlar, sicket makalöst dravel.

Men fortsätt för all del. Det är faktiskt oerhört underhållande...
  • Anton Chigurh
    nihka skrev 2019-03-05 22:52:43 följande:

Vad yrar du om? Jag är inte politiker varken här eller i gullegullegullIsrael.

Samtliga svenska riksdagspartiledare har koll på de andra partierna. Åkesson included. Man kan sympatisera med vilket parti man vill, men att påstå att de inte har koll på varandra är bara löjligt.

Något mer du ville klaga på bara för sakens skull?

Klaga på bara för sakens skull....!

Skulle möjligen vara folks makalöst löjliga och simpla name calling?

Det är bara så...... mellanstadiet.

Eller vad säger du, nikha ???

Apropå gullegullegullIsrael.
  • Anton Chigurh
    K Kalle skrev 2019-03-07 07:51:40 följande:

Ja, det är så klart den mobbades fel att hen alltid blir angripen och måste försvara sig. Jag hoppas att du inte arbetar på en skola eller liknande.

nihka skrev 2019-03-06 22:33:42 följande:

Vad jag syftade på är att du klagar på allt när det gäller svensk politik och inget när det gäller Israels politik. Jag står varken högt eller lågt utan är inte med där.

Det är FRED i Sverige. Just det. Smaka på ordet: FRED. I Israel har det ALDRIG varit annat än krig och oroligheter. Antingen har man permanent "otur"  eller så är man ansvarig på något sätt.

Ditt ensidiga vurmande för ena parten i Israel - Palestinakonflikten är ansvarslös och representerar ett synsätt som inte leder framåt.

Jag hatar inte Israel, men jag hatar att Israel och Palestina befinner sig i ett permanent krigstillstånd. Och skyller det på varandra.

Mmm, dagen efter..... den israeliska självständighetsförklaringen inleddes en serie angreppskrig mot staten Israel, från diverse arabiska grannländer..... Sabla otur där.

Sexdagarskriget....Där var det en koalition mellan Jordanien, Syrien och Egypten samt trupper från ytterligare 11(ELVA) muslimska länder som anföll Israel. Sabla otur där.

Jom Kippurkriget. En koalition bestående av: Egypten, Syrien, Marocko, Saudiarabien, Tunisien, Libyen Kuwait, Algeriet, Libanon, Sudan.... Ja, samt expeditiossryrkor från Irak, Pakistan, Nordkorea samt....Kuba.

En koalition, eller i vart fall tät samarbete, av länderna ovan anföll Israel 1973. Sabla otur där.

Libanonkriget. Hizbollah beskjuter norra Israel med Katusjamissiler och artilleri. Israel svarar med luftangrepp. Hizbollah skickar ytterligare Katusjamissiler in i Israel... und so weiter. Otur. För Israel. Antar jag.

Israel är onekligen förföljda av otur. Eller nåt.....!!!
Svar på tråden Blir Lööfs svek mot alliansen en bra regeringslösning?