Inlägg från: Jordfräsen |Visa alla inlägg
  • Jordfräsen

Blir Lööfs svek mot alliansen en bra regeringslösning?

Tecum skrev 2019-01-15 23:07:16 följande:
    Jag röstar på ett parti för att jag gillar deras politik, inte för att de tillhör ett visst block. Om den nya regeringen över blockgränsen kommer till stånd har Centern fått igenom mer av sin politik än någonsin förr, mer än i alliansregeringen 2006-14. Är det att svika sina väljare?

De som svek sina väljare - och alliansen -  är M+KD som lovade att inte förhandla med SD, nu vill de bilda regering med deras stöd.
    Skulle det vara bättre att bilda regering med V-stöd?

C skulle få igenom mer av sin politik med en Alliansregering.

Överenskommelsen har redan fallit iom att V nu ska få inflytande. Vad tror du är nästa punkt som faller? Jag gissar på turodningsreglerna, marknadshyrorna och sen kanske man höjer värnskatten istället för att ta bort den.
  • Jordfräsen
    Padirac skrev 2019-01-15 23:15:36 följande:
    M är ett splittrat parti i fråga om SDs inflytande. UK håller mot nu, samtidigt har han tidigare öppnat för att behandla SD som vilket parti som helst. Det finns fler företrädare som öppet stödjer SD och SD syn på migration. I detta nu stödjer lokala M-föreningar SD ute i kommunerna.

UK har inte lyckats kasta av sig den skugga som SD kastar över resten av partiet För att vara trovärdig skulle M med UK i bräschen ha kastat ut sina SD-vurmare, direkt.
    Det är ju rätt många i detta land som ifrågasätter den fria invandring som C och MP vill ha.
  • Jordfräsen
    Padirac skrev 2019-01-15 23:38:04 följande:
    Det är dock inte övervägande många som stödjer SD i frågan.  

Om du följt med i debatten så vet du att det inte är migration som är SDs fråga, det är 'nation' de har hängt upp sig på.
    Stämmer, de flesta inser att SD är ett riktigt dåligt alternativ.
  • Jordfräsen
    HSOF skrev 2019-01-16 08:16:22 följande:
    I en undersökning i sifo i dagarna tycker en majoritet av svenska befolkningen att man ska samarbeta med Sd. Riksdagspartierna vägrar ju dessutom att ens prata med Sd. Hur många det är som vill att de iallafall ska prata med Sd framgår inte i undersökningen. Men troligen ännu fler. Enligt min mening även utan en sån här undersökning, så är detta rent sjukt och går mot demokratin. Rent av på sandlådenivå och rent maktmissbruk från våra politiker..
    Det har du rätt i. För att få igenom sin egen politik måste man ju samverka. Man behöver ju inte gilla den man samverkar med.
  • Jordfräsen
    HSOF skrev 2019-01-16 13:23:12 följande:
    Blir inget nyval. V kommer inte väcka misstroendevotum om regeringen kör igenom några av de kritiserade förslagen. Dock tror jag mer på att han kommer svika C och L men C och L kommer inte göra något åt det, då ett nyval troligen skulle vara en katastrof för dem, speciellt för L. Vid nästa val så har de flesta naiva svenskar glömt detta och de kan åter göra ett bra val och även en sån sjuk sak som att de går till val som alliansen skulle säkert vara möjlig. Media kommer troligen också spela med... clownrepubliken Sverige
    C och L har gått på en riktig blåsning och tvingas nu stötta vänsterpolitik i 5 år till.

Att KD och M hoppat av DÖ är iallafall positivt, och nu får vi hoppas att C och L ruttnar inifrån.
  • Jordfräsen
    K Kalle skrev 2019-01-17 07:54:40 följande:
    Marknadshyror och skrotning av LAS är INTE vänsterpolitik. Är det vänsterpolitiken som retar gallfeber på V? Get a grip!
    Vem har lurat i dig att Sjöstedt kommer släppa igenom det?
  • Jordfräsen
    Padirac skrev 2019-01-17 19:02:40 följande:
    hehehe - Vad jag förstår så vill de ha Åkesson som president i republiken

Det finns säkert en lämplig utstyrsel på republikens hemsida

www.clownrepublic.com/index.php

Image result for när snillen spekulerar
    Varför postar du en idol-bild på Löfvén?
Svar på tråden Blir Lööfs svek mot alliansen en bra regeringslösning?