Blir Lööfs svek mot alliansen en bra regeringslösning?
förjävligt! vi kan bara hoppas att detta gör så att SD växer kollosalt till nästa val.
förjävligt! vi kan bara hoppas att detta gör så att SD växer kollosalt till nästa val.
Jag är rädd att C kommer att få igenom för mycket. LAS var inte ens Reinfeldt intresserad av att peta i.
Naturligtvis anfäktas inte C och L av brunrötan. De är liberala partier. SD hatar liberala partier och det är ömsesidigt. Tyvärr är M så förblindande av makthunger att de inte kan se att SD inte är ett borgerligt parti. M är ett högerliberalt parti, dvs de är också liberala om än i mindre utsträckning är C och L. En regering som är beroende av SD kommer att bli styrda av dem. Se bara hur det gått i exempelvis Danmark. Dansk Folkeparti använder högerpartiet som marionetter och är i praktiken de som styr.
Ja, det har ju Åkesson faktiskt också sagt rent ut. Han har varit extremt tydlig, men M verkar ändå tro att de kan vara ett passivt stöd, som V varit gentemot S.
Om man gillar SD tycker man givetvis att det är bra i Danmark, där man nu tänker skicka asylsökande till en ö där det isoleras sjuka och smittsamma djur.
Om man gillar moderat politik kan man inte gilla det danska exemplet eftersom det inte är deras motsvarighet som styr, annat än på pappret. Om M vill regera med stöd av SD kommer det att bli SD som regerar och inte Moderaterna.
Och? Den danska motsvarigheten till Moderaterna hade aldrig fattat det beslutet om de inte var beroende av Dansk Folkeparti. Det är det som är poängen.
Om du kan lite om argumentation etc så inser du att jag över huvud taget inte pratar om huruvida det är rätt eller fel att placera kriminella asylsökande på en infekterad ö (måste saneras). Det jag säger är att Danmarks motsvarighet till M inte hade fattat det beslutet om de inte hade gått i Dansk Folkepartis ledband.