Inlägg från: HSOF |Visa alla inlägg
  • HSOF

Blir Lööfs svek mot alliansen en bra regeringslösning?

Tecum skrev 2019-01-11 21:35:58 följande:

Det kommer att bli bra, den stora vinnaren är C som har fått igenom nästan allt. Det de inte fick gehör för var att ta bort flygskatten och inte införa språkkrav för invandrare och det var bara bra att de fick ge sig där. 

Vad är det för bra med flygskatten? Gör bara Sverige ännu sämre företagsmässigt och ger ingen nytta någonstans.

Håller dock med om språkkravet, konstigt att de andra ville ha det, men får väl tacka S för det.
  • HSOF
    K Kalle skrev 2019-01-11 22:54:17 följande:

Synd att LAS ska skrotas och att migrationspolitiken blir mindre strikt.

Migrationspolitiken har aldrig varit strikt, är bara en falsk illusion som etablissemanget och media har målat upp. 2018 var det år då Sverige fick flest nya invånare efter rekordåren 2016 och 17.

Däremot kommer nog rekordåret 2016 slås under mandatperioden nu.
  • HSOF
    Evert2 skrev 2019-01-12 09:45:43 följande:

Kommer Annie Lööf:s dröm att uppfyllas nu?

De har ju diskuterats vad som ska gälla där och vad jag är för mig vill iallafall C och Mp att de ska gälla alla som har något med familjen att göra. Även nära vänner till familjen osv. Med andra ord kan man säga att det är öppna gränser. Kommer nog finnas många kryphål och undantag iallafall. Behöver inte gå så långt tillbaka i tiden för att hitta uttalanden där de vill ha fri invandring en tanke även Mp stödjer så vitt jag vet.
  • HSOF
    Nimzay skrev 2019-01-12 11:48:33 följande:

Självklart är det ingen bra regeringslösning utan en klar katastrof. Alla regeringslösningar där Socialdemokraterna ingår skulle för övrigt vara katastrofala.

Skulle hellre vilja se en ren S regering för att vara ärlig. De värsta partierna i riksdagen är C, L och Mp rent farliga för Sverige.
  • HSOF
    Rataxes skrev 2019-01-12 17:03:37 följande:

Det enda bra är väl att värnskatten tas bort. Å andra sidan utlovas "grön skatteväxling" vilket alltid drabbar glesbygden hårdast.

Grön skatteväxling är bara ett fint täcknamn för att finansiera de skenade kostnaderna för invandring som tydligen kan bli hur stora som helst. Bara kolla på migrationsverket idag som strör miljarder omkring sig och samtidigt gapar efter mer. Samtidigt som ingen vågar granska dem..
  • HSOF
    misil skrev 2019-01-12 23:31:06 följande:

Skulle inte förvåna mig om vänsterpartiet röstar mot en S,C,L,MP regering vilket t,ex Lars Ohly förespråkar,om det blir ett extraval så kommer säkerligen V gynnas då många på vänsterkanten av S väljare tycker illa om partiets högergir och då istället kommer rösta på V.

Det är nog just detta de funderar på i detta nu. Därför de som ända parti inte uttalat sig offentligt än..
  • HSOF
    Adolf Josefsson skrev 2019-01-13 16:54:59 följande:

Jag gillar Annie Lööf lite grann. Det verkar mest vara SDs sympatisörer som är rädda för henne. Kanske klarar dom inte av starka kvinnor? Det blir nog en bra regering, vänstern lägger troligtvis ner sina röster,

Haha nä hon är nog tillsammans med Björklund en av Sveriges farligaste och naivaste politiker. Björklund är inte lika farlig då han ofta är väldigt formbar och ofta viker sig för vad omgivningen tycker. Annie struntar i det och kör på oavsett vad folket tycker. Samt att hon är skadligt globalistisk.
  • HSOF
    Adolf Josefsson skrev 2019-01-13 16:54:59 följande:

Jag gillar Annie Lööf lite grann. Det verkar mest vara SDs sympatisörer som är rädda för henne. Kanske klarar dom inte av starka kvinnor? Det blir nog en bra regering, vänstern lägger troligtvis ner sina röster,

Haha nä hon är nog tillsammans med Björklund en av Sveriges farligaste och naivaste politiker. Björklund är inte lika farlig då han ofta är väldigt formbar och ofta viker sig för vad omgivningen tycker. Annie struntar i det och kör på oavsett vad folket tycker. Samt att hon är skadligt globalistisk.
  • HSOF
    Jordfräsen skrev 2019-01-15 23:46:23 följande:

Stämmer, de flesta inser att SD är ett riktigt dåligt alternativ.

I en undersökning i sifo i dagarna tycker en majoritet av svenska befolkningen att man ska samarbeta med Sd. Riksdagspartierna vägrar ju dessutom att ens prata med Sd. Hur många det är som vill att de iallafall ska prata med Sd framgår inte i undersökningen. Men troligen ännu fler. Enligt min mening även utan en sån här undersökning, så är detta rent sjukt och går mot demokratin. Rent av på sandlådenivå och rent maktmissbruk från våra politiker..
  • HSOF
    Evert2 skrev 2019-01-16 11:30:39 följande:

Många brasklappar för Löfven att hålla koll på framöver men vad tycker C och L? Chansen/risken för ett nyval inom kort har knappast minskat.

Blir inget nyval. V kommer inte väcka misstroendevotum om regeringen kör igenom några av de kritiserade förslagen. Dock tror jag mer på att han kommer svika C och L men C och L kommer inte göra något åt det, då ett nyval troligen skulle vara en katastrof för dem, speciellt för L. Vid nästa val så har de flesta naiva svenskar glömt detta och de kan åter göra ett bra val och även en sån sjuk sak som att de går till val som alliansen skulle säkert vara möjlig. Media kommer troligen också spela med... clownrepubliken Sverige
  • HSOF
    nihka skrev 2019-01-16 21:20:41 följande:

Struntprat. Klart man har pratat med SD. Man vet vad SD vill och man vill inte samma saker. Då fortsätter man inte att tugga om det.

Du glömde en liten detalj: ...i frågor där man tycker LIKA. Men man tycker OLIKA i stora avgörande frågor.

Fler vill ha ett samarbete med V under samma premisser.

www.svd.se/sifo-stodet-for-samarbete-med-v-lika-stort-som-for-sd

Är inte så stor skillnad på 53 och 56%

Såg precis spektaklet på nyheterna. Antingen blir det Sjöstedt som blir grundlurad eller så blir L och C det. Och det bästa av allt är att S vet om att varken V eller C och L kommer speäcks regeringen, för de är dem som kommer förlora mest på det. Så hoten är nog lika tomma som C och Ls löften till sina väljare innan valet. Inte så trovärdiga.
  • HSOF
    nihka skrev 2019-01-16 23:33:14 följande:

Hela processen under de senaste fyra månaderna har varit att hitta en president för Sverige. Du förstår ju varför det har tagit så lång tid!

De struntar nog i befolkningen är bara makten som är viktigt, att göra politisk karriär. Bara se på nötterna som har styrt! Väldigt konstiga filurer och väldigt dumma måste jag säga. Glömmer ju aldrig Löfvens första år vid makten...
Svar på tråden Blir Lööfs svek mot alliansen en bra regeringslösning?