Inlägg från: Bejje |Visa alla inlägg
  • Bejje

Blir Lööfs svek mot alliansen en bra regeringslösning?

Ursäkta, har inte läst alla kommentarer, men enligt vad jag hört senast så verkar Vänsterpartiet luta åt att rösta nej vilket betyder att det inte bli någon regering denna gången heller.

• Bejje

Vi har idag fått vaga svar från Löfven som kan tyda på att det inte varit så lätta förhandlingar med Jonas Sjöstedt. Vi får kanske veta mer imorgon, men som det låter så kommer inte Löfven röra överenskommelsen med C och L och och det kan vara dödsstöten för denna uppgörelse på fredag vid omröstningen.

Vad händer i så fall sen? Troligen kommer Kristersson få nästa omröstning och den kommer högst troligt misslyckas också eftersom Lööf är så benhård på att det inte går att ens få passivt stöd av SD, så då blir det ett extraval.

Det är så jag tolkar det just nu.

• Bejje
    K Kalle skrev 2019-01-17 07:54:40 följande:
    Marknadshyror och skrotning av LAS är INTE vänsterpolitik. Är det vänsterpolitiken som retar gallfeber på V? Get a grip!
    Jag förstår inte varför något parti ens vill ha marknadshyror. Alla borde ju inse att det är något negativt, så varför tycker C och L att det är något viktigt och bra?
  • Bejje
    Evert2 skrev 2019-01-22 22:04:30 följande:
    Gillar den där :D
  • Bejje

Kan hålla med, de var de enda som stod utanför dokusåpan, men på viss del SD också.

Svar på tråden Blir Lööfs svek mot alliansen en bra regeringslösning?