Inlägg från: Anonym (Njaaa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Njaaa)

Sluta med cannabis- vad väntar?

Anonym (Frustration) skrev 2019-01-11 18:37:34 följande:
    Och nej - cannabis är inte inkörsport. Om det är något som är det så är det alkohol och cigaretter. 
    Så kan man kanske se på saken...

Jag känner rätt många som rökt på, och ännu fler som dricker alkohol. Bland cannabisanvändarna är det en påtaglig andel som det gått åt helvete för, bland alkoholanvändarna ett fåtal.

I princip samtliga jag känner som knarkat ihjäl sig gick via cannabis.
  • Anonym (Njaaa)
    Anonym (Frustration) skrev 2019-01-13 20:20:43 följande:
    Du vet att man inte kan knarka ihjäl sig på cannabis?
    Det var inkörsport till tyngre droger vi diskuterade!

Och bland de som jag känner som rökt cannabis är det en märkbar andel som gått vidare i missbruket och en del av dem lever inte längre. Bland de som hållit sig till alkohol är det nog ingen som gått vidare direkt till tyngre droger. Några enstaka har supit ihjäl sig - dock klart färre jämfört med de som dött av narkotika - dit de kom via cannabis.
  • Anonym (Njaaa)
    klyban skrev 2019-01-13 20:39:50 följande:

Nej, finns inget stöd för någon inkörsport, och har aldrig funnits på cannabis.
    Och sen pratar du om alkohol att ingen gått till tyngre droger, varför skriver du så konstiga saker för?
    Debuter på droger sker mycket ofta under påverkan av alkohol.

Och en sak jag noterat, det är när man ska hävda nått om cannabis, så pratar man alltid om andra droger.
    What gives?

Jag beskriver bara vad jag har sett bland de i min omgivning.

Bland de som inte lägre lever har de flesta rökt cannabis och sedan gått vidare.

Bland de som druckit alkohol men inte rökt cannabis är det betydligt färre som det slutat illa för. (I absoluta tal, men framför allt relativt sett.)
  • Anonym (Njaaa)
    Anonym (Frustration) skrev 2019-01-13 21:36:01 följande:
    Fast der är ju individens val att ta en väg till tyngre droger.

Att testa ett icke beroendeframkallande rusningsmedel som cannabis där man vet att man inte riskerar ett beroende samt livshotande nackdelar leder inte till ett tyngre missbruk av ett dödligt berusningsmedel. Det är personen som väljer det.

Att fortfarande tro att cannabis är en inkörsport är bara naivt.

Varför i allsin dag skulle man testa något farligt medvetet bara för att man har rökt cannabis?

Dom som du nämner var berodde av alkohol har dött av alkoholen.

Dom som har dött av tyngre droger dog inte pga cannabis.

Hade det vart cannabisen som vart farlig så hade dom aldrig nått vidare från den men dom valde att testa annat. Därav är cannabis ingen inkörsport utan individen är det
    Du kan kalla det individens val om du vill, men jag konstaterar fortfarande att samtliga jag känner som dött av tyngre droger rökte cannabis innan.

Jag ser ett samband.
Svar på tråden Sluta med cannabis- vad väntar?