• LFF

Barnen mår inte bra hos pappan

Sarisen080 skrev 2019-01-10 13:11:07 följande:

Igår kom hon till mig efter skolan och tog en time out. Hon hade gråtit hela natten och sovit dåligt. På kvällen före hade hon frågat om han kunde tänka sig att skjutsa henne, och se på, en match i innebandy. Hans svar: "nej det är mammas projekt". 

Detta får mig bara att må så dåligt för dina barns skull. Att vägra komma eller skjutsa när barnet ber om det med motiveringen "det är mammas projekt" är så illa!

Låt barnen bestämma själva vart de vill bo och hur ofta de vill träffa pappa. Han gör ju knappt skäl för att få kallas pappa som det känns.
  • LFF
    Sarisen080 skrev 2019-01-10 13:49:34 följande:
    Nej du har helt rätt i det. Det är sorgligt och helt bedrövligt. Men allt som på något sätt är kopplat till mig ska förgöras. Innebandy var det jag som uppmuntrade till, det var det stora "misstaget". Men även teater, som de spelar tillsammans med sin morfar. Den ser han ned på också. Han deltar heller aldrig i föräldramöten eller kvartsamtal. Han ägnar sig åt sådant han själv har nytta av. Anledningarna till att jag lämnade honom börjar bli kännbara även för barnen eftersom de upplever samma förödande brister hos honom.
    Beklagar att ditt ex är en idiot som inte förstår hur han skadar sina barn genom att straffa dem för att han hatar dig. Han har ju full rätt att avsky dig men det ska ju inte påverka barnen alls! Iom sitt beteende så straffar han ju bara ut sig själv när det kommer till barnens förtroende och vilja att umgås med honom. 
Svar på tråden Barnen mår inte bra hos pappan