Anonym (känner igen) skrev 2019-01-11 16:33:44 följande:
Jag har ett annat alternativ till det som andra skriver om att du troligen tappat attraktionen till mannen. Känner nämligen igen det du skriver till punkt och pricka, och så fick jag efter att mina hormonnivåer sjönk.
Om jag inte hade varit attraherad av min man, så hade jag åtminstone kunnat onanera och se på porr vilket alltid funkat för mig innan. Men jag blir inte intresserad av sex överhuvudtaget längre, varken visuellt eller fysiskt.
Det jag menar är att det är bra att utesluta något kroppsligt såsom hormoner eller depressioner/utmattning, innan man drar slutsatsen att man inte är intresserad av sin man längre.
Jag har alltid haft hög sexdrift innan och saknar det väldigt mycket. Nu har jag knappt någon känsel och det är så svårt att bli kåt att det enbart är jobbigt. Hormoner kan jag tyvärr inte ta för att balansera upp detta. Har även för mig att jag hört att blodcirkulationen kan vara dålig i slidan och orsaka problem med lusten.
Exakt samma här!
Jag förstod det dock inte själv. Sökte bara efter en massa anledningar och trodde det var fel på mig. När jag insåg att jag egentligen mest blev avtänd av honom så avslutade jag förhållandet. Det tog någr veckor sen var jag kåt och glad igen! Och det var efter att jag uppvaktats av en annan man. Numera är jag konstant kåt.
Det har ju redan nämnts u tråden fast på annat vis. Kvinnor behlver i regel uppvaktas av en ny man med jämna mellanrum medans mannen kan ha sex med samma kvinna för all framtid.