New Dawn skrev 2019-01-11 10:39:09 följande:
Om jag förstår dig rätt ser du ett större värde i att din fru vill ha sex för att hon är kåt innan. Varför är det mindre värt att DU får igång hennes lust och njutning genom det DU gör?
Jag vet att män(och kvinnor) ibland vill ha sex för att de är kåta. Mitt ex vaknade ofta på morgonen sugen på sex och ville ha sex med mig för att jag låg där. Jag kände mycket sällan att hans sexlust hade med mig som person att göra. Det vara bara att hans sexlust det handlade om och att jag har en kvinnokropp. Han ville att jag skulle njuta. Det var säkert delvis av omtanke, men minst lika mycket för att han skulle känna sig bra, tillräcklig och sexig/manlig själv. Det fattade jag, så jag såg till att komma även de gånger jag inte var så jätteskönt.
Ingen av oss tappade egentligen sexlusten. Däremot slutade vi med icksexuell närhet och DET är minst lika viktigt . Det är det även det som är grunden till ett bra sexliv.... För mig...
Du missförstår mig. Det jag kan sakna är känslan av att bli åtrådd - visst är det väldigt härligt att jag kan få min fru att tända genom det jag gör men jag skulle någon gång vilja att hon kände den där längtan efter att vara med mig som vi hade i början, få sms där hon skriver hur mycket hon vill ha mig och min heta kropp osv. Det var inte bara kåthet utan förälskelse och det går ju tyvärr över. Man kan ju också vända på det, om hon tänder bara när vi väl börjar ha sex kan man ju lätt uppleva att det bara är en fysisk reaktion som hon kunde få med vem som helst? I slutändan handlar det om att känna sig älskad och åtrådd av sin partner.
Jag kan också känna mig kåt och sugen på sex på morgonen när jag ligger bredvid min fru men det är inte bara för att hon har en kvinnokropp utan för att det är just hon - jag tror att många kvinnor när de börjar tappa känslorna för sin partner ofta börjar tolka närmanden från deras män som enbart sexuella snarare för att de själva inte känner attraktion, det blir ett sätt att rationalisera sin egen minskade lust. Jag gissar att din reaktion på ditt ex hade mycket att göra med att du inte älskade honom längre och inte bara att han såg dig endast som ett sexobjekt om han nu verkligen gjorde det.
Det där med närhet håller jag absolut med om, i vårt fall är det nästan alltid jag som måste ta initiativ till kramar och pussar och närhet utan krav på sex, min fru har inte samma behov av närhet tyvärr. När jag sagt till henne hur viktigt jag upplever det för vårt förhållande brukar hon anstränga sig mer och vi trivs båda mycket bättre, men det är lätt hänt att man glömmer bort det i vardagsstressen.