Abort-fruktansvärt rädd
Hej tog första pillret imorse vid 10 tiden, känner ingenting hittills. Imorgon förmiddag ska jag föra upp slidpillerna o är så fruktansvärt rädd så jag hyperventilerar. Är i vecka 6+2 enligt UL. Kommer jag se embryot?:((((,
Hej tog första pillret imorse vid 10 tiden, känner ingenting hittills. Imorgon förmiddag ska jag föra upp slidpillerna o är så fruktansvärt rädd så jag hyperventilerar. Är i vecka 6+2 enligt UL. Kommer jag se embryot?:((((,
Vad är du rädd för? Lättare att förstå din oro om du berättar exakt vad det är du är rädd för. Smärtan? Att du ska förblöda? Att du ska se embryot? Jag har gjort två medicinska aborter i veckorna 6 och 7. Jag såg bara blod och blodklumpar.
Tack för svar, får väl helt enkelt bara ta mig igenom detta. Har sovit oroligt inatt pga rädsla o oro:(.
Inser nu att jag skrev fel. Jag fick ju lite värktabletter från sjukhuset. Hade glömt det. Jag tog smärtstillande men hade ändå väldigt ont. Men som sagt, den värsta smärtan avtog efter ett par timmar.
Vissa kvinnor känner knappt någonting medan andra får jätteont. Min väninna var tvungen att få morfinspruta mot smärtan till och med. Hade jag kanske också behövt egentligen, men jag var ju ensam hemma. Hade jag gjort abort på sjukhuset hade jag kunnat få det. Ska du vara hemma eller på sjukhus, ts?
Hej ursäkta för sent svar men har mått så himla dåligt psykiskt efter aborten.
Aborten gick "bra", gjorde väldigt ont men tog mig igenom det. Det psykiska måendet är värst nu, jag ångrar aborten så fruktansvärt mycket..skulle aldrig ha gjort det och förstår inte hur jag kunde göra det..känns som att det inte var jag just då. Det är som det är nu och inget jag kan göra åt det men gör aldrig om det igen, det var fruktansvärt.