Inlägg från: Anonym (Sara) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sara)

Abort-fruktansvärt rädd

Vad är du rädd för? Lättare att förstå din oro om du berättar exakt vad det är du är rädd för. Smärtan? Att du ska förblöda? Att du ska se embryot? Jag har gjort två medicinska aborter i veckorna 6 och 7. Jag såg bara blod och blodklumpar.

• Anonym (Sara)
    Mamma EB skrev 2019-01-09 23:35:53 följande:

Rädd för smärtan och för vad som kommer ut:( . Min första abort så jag är helt förstörd. Läst i timmar nu om abort. Hade du mycket ont?

Ja, det hade jag. Speciellt första gången. Då låg jag bara i sängen och vred på mig. Kunde inte göra annat. Kanske kunde ha tagit någon värktablett, men det gjorde jag aldrig. Hade väldigt ont ett par timmar, sedan kändes det lite bättre. Blödde också otroliga mängder. Trodde nästan jag skulle förblöda ett tag. Var ensam hemma. Men det gick bra. Förlåt om jag oroar dig ännu mer nu med min text.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Sara) skrev 2019-01-09 23:47:08 följande:

Ja, det hade jag. Speciellt första gången. Då låg jag bara i sängen och vred på mig. Kunde inte göra annat. Kanske kunde ha tagit någon värktablett, men det gjorde jag aldrig. Hade väldigt ont ett par timmar, sedan kändes det lite bättre. Blödde också otroliga mängder. Trodde nästan jag skulle förblöda ett tag. Var ensam hemma. Men det gick bra. Förlåt om jag oroar dig ännu mer nu med min text.

Inser nu att jag skrev fel. Jag fick ju lite värktabletter från sjukhuset. Hade glömt det. Jag tog smärtstillande men hade ändå väldigt ont. Men som sagt, den värsta smärtan avtog efter ett par timmar.

Vissa kvinnor känner knappt någonting medan andra får jätteont. Min väninna var tvungen att få morfinspruta mot smärtan till och med. Hade jag kanske också behövt egentligen, men jag var ju ensam hemma. Hade jag gjort abort på sjukhuset hade jag kunnat få det. Ska du vara hemma eller på sjukhus, ts?
Svar på tråden Abort-fruktansvärt rädd