Linneaalice14 skrev 2019-02-03 20:03:38 följande:
Hum jag harju dock ej fått någon mens sedan pillren jag slutade med i decemer den 13 så mensens första dag enligt p piller va den 9decemeber, sista pillret på kartan den 13december, kände kraftig molande mensvärk efter jul, då tog jag ägglossningstester o ena av dem visade positivt.
Samt nu i efter hand så har ingen mens kommit, dock hade jag ytterst liten blödning i onsdags samt torsdags, o sedan inget mer. Ägglossningstester o grav test är solklart blnaka.... skall jag köpa imorgon rosenrot iaf? o börja äta eftersom jag ej vet när min mens kommer eller om de va detta lilla i onsdags?
Du kan få höjning på äl-test utan att ett ägg släpper, men om man har ägglossning så får man mens ca 2 veckor efter (om man inte är gravid). Man kan få mens utan ägglossning, men inte ägglossning utan att få mens. Hade jag varit du hade jag nog dock ringt gyn och fått det uppkallat, för man har ju hört om folk som varit gravida men ändå fått negativa test. Men om du definitivt inte är gravid så kan du börja med rosenrot och äta det tills du får ägglossning. Jag skulle rekommendera att du kör tempmetoden också så vet du lite säkrare när ägglossning hänt då man får högre temperatur då :)