• Desire223

BIM februari 2019

Jsv17 skrev 2019-02-03 17:55:50 följande:

Tack Ja den här gången hann jag faktiskt börja planera och verkligen känna mig gravid så det var lite tufft... men sånt är livet, och ibland blir det så, konstigt nog så är jag mest pepp på att jag ska sluta blöda och få börja försöka igen... man är väl knäpp haha jag tror dock ev. bim kommer hamna i Mars men hänger lite här ändå medan jag väntar

Hur ser det ut för dig nu? När är bim? Håller tummarna för dig!

Älskar din inställning. Cred till dig som lyckas vara positiv ändå, jag har svårare för det tyvärr haha. Beklagar verkligen men hoppas det snart tar sig för dig. Kram
  • Desire223
    Linneaalice14 skrev 2019-02-03 18:38:29 följande:

Åh då kanske man skall beställa hem det? Dock e jag lite förvånad över hur jag kan ha haft ägglossning i december o inte nu i januari? Men vad va de då för liten blädning jag hade i onsdags ?

Det skadar ju inte att testa. Men ät det bara från mensens första dag till ägglossning, för efter det kan det vara skadligt (eventuellt ge missfall). Det är vanligt att ägglossningen skippar en månad då och då, inget konstigt alls :).

Ja, rosenrot marknadsförs inte för att hjälpa med ägglossning men det är många som blivit hjälpta av det :)
  • Desire223
    Jsv17 skrev 2019-02-03 19:28:07 följande:

Tack... Jag försöker bara att hitta ljuspunkterna istället för att fokusera på det svarta. Jag vill ju verkligen ha ett barn till så kommer inte ge upp i första taget, så ser allt detta som en något krokigare väg till bebis, men tänk så lycklig jag kommer vara när jag äntligen når fram

Håller tummarna för dig<3

Så tänker jag också, att jag kommer bli så oerhört lycklig när det väl sker så det kommer vara så så värt det. Tack så mycket, och jag för dig :) <3
  • Desire223
    Nikkilijo skrev 2019-02-03 20:00:11 följande:

Äl+2 och fick idag lite blodstrimmor i flytningarna. Någon som brukar få så efter äl? Eller kan det vara irriterat sen insemination i fredags? Överanalyserar ju allt!

Jag får ibland så efter ägglossning :)
  • Desire223
    Linneaalice14 skrev 2019-02-03 20:03:38 följande:

Hum jag harju dock ej fått någon mens sedan pillren jag slutade med i decemer den 13 så mensens första dag enligt p piller va den 9decemeber, sista pillret på kartan den 13december, kände kraftig molande mensvärk efter jul, då tog jag ägglossningstester o ena av dem visade positivt. 

Samt nu i efter hand så har ingen mens kommit, dock hade jag ytterst liten blödning i onsdags samt torsdags, o sedan inget mer. Ägglossningstester o grav test är solklart blnaka.... skall jag köpa imorgon rosenrot iaf? o börja äta eftersom jag ej vet när min mens kommer eller om de va detta lilla i onsdags?

Du kan få höjning på äl-test utan att ett ägg släpper, men om man har ägglossning så får man mens ca 2 veckor efter (om man inte är gravid). Man kan få mens utan ägglossning, men inte ägglossning utan att få mens. Hade jag varit du hade jag nog dock ringt gyn och fått det uppkallat, för man har ju hört om folk som varit gravida men ändå fått negativa test. Men om du definitivt inte är gravid så kan du börja med rosenrot och äta det tills du får ägglossning. Jag skulle rekommendera att du kör tempmetoden också så vet du lite säkrare när ägglossning hänt då man får högre temperatur då :)
  • Desire223
    Nikkilijo skrev 2019-02-03 22:00:04 följande:

Hur många dagar efter ägglossning och hur mycket ungefär? Aldrig fått såhär innan, men har haft hormonspiral i sex är och ingen mens tills för tre månader tillbaka när jag tog ut den. Så känner mig som en nybörjare på allt vad mens och ägglossning heter :P

Ibland som lite brun flytning ca 3-4 dagar efter äl, ibland som bara lite blodigt slem eller äl-flytning liksom haha. Det har inte varit mycket. Haha förstår, tur det finns så många att fråga här. Har lärt mig massor!
  • Desire223

Här går det nog åt pipsvängen den här gången också. Fortfarande negativt på äl +11. Ska ta ett extra känsligt test bara de kommit i lådan idag, är det negativt inväntar jag mens och försöker hålla huvudet ovanför ytan.

• Desire223
    Lovislovis skrev 2019-02-05 10:05:36 följande:

hej. Har följt denna tråd nu sedna den startade men inte riktigt vågat skriva. Av anledning att vi endast försökt denna månad ?ordentligt?. BIM 8/2 och har redan testat två dagar i rad. Men negativt. Behöver expertögon för detta. För idag så vaknade jag som vanligt och testade utan större förhoppningar. Kollade lite slappt på testet och gick och drack kaffe. Sen en timme senare så kommer jag på att just det! Kanske ska kolla testet. Och får en smärre chock för jag SER en svag svag andra linje. Syns inte så tydligt på bild men behöver tankar kring detta. Vad tror ni? Är det ett positivt eller har jag linjeögon? (Jämförde med de två andra testerna jag tagit) är det ens möjligt att det kommer en linje utan att man är gravid? Med tanke på att jag kollade minst en timme efter? Vad tror ni? Hoppas alla ni som kämpar med plus får det snart, hejar på er!! Har jag gjort sedan jag började följa tråden, kollat de dagar folk säger att de ska testa och hoppats att ni ska få plus! KRAM! De två översta är igår och i förrgår. Det nedersta är från imorse.

Åh vad roligt, hej!! :) jag tycker strecket ser ut att ha färg (inte vara grått) och då brukar det ju vara positivt. Ett så kallat torkstreck brukar vara färglöst eller gråaktigt. Är själv på äl + 11 och får negativt så det är nog bara att invänta mensen, suck.
  • Desire223
    Lovislovis skrev 2019-02-05 10:20:55 följande:

Alltså, ja min sambo ser också ett svagt rosa streck. Men vågar inte ta ut någonting i förskott. Får testa imorgon igen. När har du Bim då? Om du inte haft bim så finns det ju än hopp! Hur känner du dig?

Ja gör så :). Har bim på söndag men har 16 dagars lutealfas så det borde synas tidigare än så. Jag har haft alla symtom man kan ha den här gången haha, så jag kommer nog aldrig tro att jag är gravid pga symtom om jag inte är det nu.
  • Desire223
    HannahK91 skrev 2019-02-05 18:30:10 följande:

Det är inte försent ännu Desire223!! :) jag är på äl+7 när vågar jag testa? Brukar ju bara ha 9-10 dagars lutealfas så kanske ska vänta ut ett par dagar till?!

Nej men jag testade med extra känsligt test och tycker liksom det borde ha synts om det tagit sig. Men hoppet kommer nog finnas litegrann tills mensen kommer :). Hm ja ägget fäster ju runt äl +7 så några dagar till kanske? Jag har ju lutealfas på 16 jäkla dagar istället så måste vänta ända till söndag på mens, mens en vecka och sen kaaaanske ägglossning två-tre veckor senare. Det är en evighet bort haha.
  • Desire223

Fick mens idag så det gick åt helsike den här gången också. Nu ska jag testa rosenrot, bidrottninggele och Bisolvon. Ses förhoppningsvis i mars-tråden om jag får någon äl. Grattis till er som plussat!

• Desire223
    HannahK91 skrev 2019-02-10 10:36:53 följande:

Vad tråkigt Desire223! Jag ska hålla mina tummarna för dig!

Tack så mycket! Hur går det för dig?
  • Desire223
    HannahK91 skrev 2019-02-10 16:12:22 följande:

Jag är på äl+12 idag och brukar bara ha max 9dagars lutealfas, så det är skönt att den är längre. Men jag har testat negativt både igår och idag.. så vet inte om det är ett frö som växer eller bara min cykel som ändrat sig!

Men härligt hursom :). Gött om våra kroppar ordnar till sig!
  • Desire223
    Kullan90 skrev 2019-02-10 16:34:43 följande:

Håller tummarna för dig!! Jag vet om en knapp vecka om jag kommer till mars-tråden eller el, men som min kropp känns så är det ganska troligt. Vad gör bidrottninggele och bisolvon?

Tack! Och jag för dig :). Bidrottninggele ska liksom rosenrot hjälpa med ägglossning samt göra en fertilare överlag (?) och Bisolvon är slemlösande så att spermierna lättare kommer in. Har läst massvis med solskenshistorier om det, googla bli gravid med Bisolvon :).
  • Desire223
    Kullan90 skrev 2019-02-10 17:47:56 följande:

Det ska jag! Men är det med bidrottninggelé som med rosenrot, att man ska sluta vid äl för det kan orsaka missfall? Jag bör få mens på torsdag. Kommer den, som jag tyvärr tror, ska nog jag också testa detta!

Japp det är likadant, jag tänker äta det fram till ägglossning bara :). Gör det så kan vi sällskapa lite! :)
  • Desire223
    cookaholic97 skrev 2019-02-10 20:58:16 följande:

Skaffade precis konto här då jag läser här i princip varje dag redan. Börjar bli lite frustrerad över mig själv då jag VARJE månad säger att jag ska ta det lugnt och inte överanalysera någonting men ÄNDÅ sitter jag där.. med flera symptom på graviditet men ändå kommer mensen.

Denna månaden har det blivit hur konstigt som helst, har BIM 15 feb, den 6 feb började jag få ont i magen som en lätt mensvärk men ingen mens, hade även illamående och trötthet. Sen den 8 kom ?mensen?? Har haft regelbundet dem senaste månaderna men denna mensen har jag mycket mindre smärtor (brukar ligga orörlig i sängen i ett dygn, nu funkade jag som vanligt) och blödningarna är inte lika rikliga. Har läst någon som haft en nidblödning som var som en vanlig mens men dem flesta var rosaröda och höll på en kort period. Min mens håller vanligtvis i 7 dagar, väldigt riklig dem 3/4 första dagarna men nu har den redan börjat trappa ner och jag är bara inne på dag 2,5? Har ni några funderingar? För jag har börjat överanalysera precis allting nu..

Är du helt säker på att du haft ägglossning? När min uteblir brukar mensen kunna bete sig sådär ibland. Annars kan det såklart vara nidblödning också!
Svar på tråden BIM februari 2019