• Desire223

BIM februari 2019

Mia86a skrev 2019-01-31 12:46:09 följande:

Haha ja man är hopplös alltså! Jag tänkte nog testa på äl +9, vill nog egentligen vänta till efter BIM, men den självkontrollen är nog bara att glömma, haha. Jag skulle vilka sitta inne i livmodern/äggledaren som en fluga på väggen nu och spana in hur det går. När kommer du testa?

Men verkligen, noll självkontroll haha. Kommer nog testa på lördag, det är äl +8 haha. Jisses man är hopplös!
  • Desire223

Jag är på äl + 6 och mår riktigt illa faktiskt. Det är värst när jag inte ätit på ett tag. Har då aldrig varit med om liknande. Hoppas ju otroligt mycket! Lovar att le medan jag kräks om jag blir gravid.

• Desire223
    Malls skrev 2019-02-01 12:33:07 följande:

Ni som skriver att ni inte har ägglossning varje månad utan bara vissa gånger, hur vet ni detta? Har ni tagit ÄL-tester regelbundet i många månader eller vet ni det på något annat sätt?

Jag tempar, det är enda sättet att veta säkert för mig. Efter ägglossning ökar tempen :)
  • Desire223
    Seseli skrev 2019-02-01 13:25:41 följande:

Vad betyder tempar? Tar ni tempen? Typ febertemp i örat? 

Japp febertermometer, fast under tungan :). Då syns det när man haft ägglossning, för då går temperaturen upp. Men man måste ta den vid ungefär samma tid varje morgon, innan man klivit upp, och så måste det vara en termometer med två decimaler.
  • Desire223
    mangon skrev 2019-02-01 14:15:41 följande:

Flera här som nu försökt över ett halvår att bli gravid?

Ett år här!
  • Desire223
    bligravid123 skrev 2019-02-01 14:53:29 följande:

Testade negativt idag.

BIM på onsdag. Älskar +8 är det kört för mig?

Det hoppas jag verkligen inte, för jag är på äl +7 och har bim nästa helg. Det är väldigt tidigt att testa, ägget kanske inte ens har fäst än ju :)
  • Desire223
    Nicciz skrev 2019-02-01 18:41:28 följande:

Hej alla! Behöver era råd då jag blir så osäker varje månad kring ägglossning. Enligt appen PTracker är jag fertil just nu, från igår och fram till på tisdag då ägglossning ska ske enligt appen. Började med ÄL-test igår och tycker strecket var mkt starkare än det brukar vara, med tanke på att jag ändå trott att jag ska ha ägglossning i början av nästa vecka. Det brukar vara svagare tre-fyra dagar innan ÄL. Tog två test idag som är ännu starkare och ser en klar stegring. Tror ni att ÄL kommer tidigare denna månad? Känner lite ÄL-värk också vilket jag faktiskt inte brukar ha. Eller så inbillar jag mig. Vad tror ni?

Det nedersta är definitivt positivt! Äl inom 48 timmar är det väl då va? :)
  • Desire223
    QueenS skrev 2019-02-03 16:07:26 följande:

Åt ett äpple förut, direkt efter mådde jag fruktansvärt illa. Försökte spy men gick ingen vidare. Den värsta känslan gick över efter en stund.

Blir mycket fundersam. Mår aldrig illa i vanliga fall. Självklart kan det vara så att jag håller på att bli sjuk, men har aldrig heller haft influensan tidigare heller.

Har BIM den 10 feb, men är inte helt säker på den siffran då min mens är ganska oregelbunden. Jaja, ska komma till sak.

Jag tog ett vanligt test, med eftermiddagsurin. Både jag och maken tycker oss se ett liiiiitet sträck  Känns omöjligt så här tidigt, både illamående och ett plus.

Men alltså, tänk om?!

Jag har ett testa tidigt hemma, ska ta det imorgon. Är inte många gånger i mitt liv jag har längtat efter måndag 

Åh vad roligt! Har också bim den 10:e men fick negativt idag, men du har ju kanske haft äl tidigare än mig då. Jag är bara på äl + 9. Så hoppas! Berätta hur det gick sen, håller tummarna!! Får nog mina tidigt-test först på tisdag. Så seeegt haha
  • Desire223
    Linneaalice14 skrev 2019-02-03 16:12:27 följande:

Hej flyttar över hit faktiskt, 

Jag har fortfarande inte fått  någon mens, 

Allt va såhär, vart utan p spruta i 1,5 år, i oktober förra året fick jag p piller som gjorde så min mens kom igång, de gjorde den första gången med socker piller i november, stämde så bra, o samtisidgt i december började mensen 9 december med socker pillerna, o sista tabletten va den 13december. 

Den 26/12 kände jag kraftig molande mensvärk o tog ägglossningstester och plussade så tydligt på ägglossningstestet då, Samt dagen efter den 27 visade de starkt men ändå inte så starkt, 

Jag o gubben hade sex 23/12

24/12

26/12

27/12

29/12

30/12

samt 2/1

o sedan

4/1

6/1

8/1

9/1

12/1

16/1

20/1

22/1

26/1

27/1

Samt att enligt min tempratur så skall jag ha fått mens i onsdags, Men inget har kommit, fick en ytterst liten blädning i onsdags, o så inget mer på torsdagen, o sen dess helt borta, med blödning. Dock så förstår jag ju att kroppen är så oregelbunden, Men samtusugt så har jag ej plussat på ägglossning på hela januari, 

Kan vi ha prickat in ändå? Va de nidblödning jag hade i onsdags ? Ägget fäste?

Hum, Jag har ju liksom inga känningar på att mens skall komma? 

Kan tillägga också at tjag har vart på ul o så i slutet av november o vi har kollat så allt är fungerbart, så de e det. Allt är så fint. Men när prickar man längtar så efter våran tredje. :)tnkte jag skulle testa ägglossningstest här ikväll? Har både clearblue digitala (4dagar) o vanliga från testlagret, 

Det kan vara så att du inte haft någon ägglossning. Då brukar mensen låta dröja på sig också :).
  • Desire223
    Linneaalice14 skrev 2019-02-03 18:04:43 följande:

Vad skall rosenrot göra`? 

Om man sällan har ägglossning kan rosenrot hjälpa med det. Det hjälpte för mig, fick ägglossning för första gången på fyra månader och sen igen cykeln efter.
Svar på tråden BIM februari 2019