Inlägg från: Anonym (Framtiden) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Framtiden)

Får man vara ett familjehem trots 4 egna barn ?

Jag har legat och grubblat rätt mycket sista tiden angående familjehem. Jag har 4 egna barn varav dom två äldsta på 10 o 8 år från ett tidigare förhållande har jag varannan vecka. Dom två små är 4 och 2 år. Jag brinner verkligen för mina barn och försöker självklart alltid göra mitt bästa för att dom ska ha det så bra som möjligt. Men tanken på att det finns dom barnen där ute som inte alls har den turen får mig att verkligen vilja försöka göra något åt det. Jag känner att jag har utan problem tid, ork och tålamod till att klara av det . Så frågan är väl egentligen får man vara familjehem trots att man har många barn ?

Det är inte aktuellt just nu men om några år när dom små växt upp lite, och isåfall någon form av avlastningsfamilj varannan helg när vi inte har alla barn. Så att man verkligen kan lägga extra tid.

Någon som vet ?

• Svar på tråden Får man vara ett familjehem trots 4 egna barn ?
  • Anonym (Framtiden)

Till o börja med läste inte hälften av dom som svarade vad jag skrev . Jag skrev varannan helg när vi bara har 2 så vi verkligen kan lägga tid.

Kan tycka om man är så dum så man skaffar ett ansvar för ett barn pga av pengar, vare sig det är ens eget eller på något annat vis. Så ska man INTE ha barn.

Vi har absolut ingen dålig ekonomi och hade klarat av flertalet barn till om det vore så! Lika dant med egna rum osv osv!

Kan tycka att det är hemskt att vissa här måste ju tycka att det är bättre att ett barn far illa än att hamna hos en familj som har flera barn. Rätt sorligt!

Jag är fullt medveten om att vissa barn har det betydligt svårare än andra och att vilka problem som helst kan uppstå. Det borde alla föräldrar räkna med när dom skaffar barn från första början!

Jag har valt att ägna mitt liv åt mina barn och inte en massa fritidsaktiviteter som dom flesta har!

Jag har världens bästa jobb som innebär att jag jobbar 21-06 med sovande jour (men betalt som vaken) 3 dagar i veckan resterande av mina timmar lägger jag på mina barn, det innebär även att mina barn aldrig behövt gå på firitds eller dagis mer än nödvändigt så jag har nog spenderat betydligt mer tid med mina barn än dom flesta. Och nu säger jag inte att det är fel att jobba 7-16 eller liknande alla måste jobba så är det.

Svar på tråden Får man vara ett familjehem trots 4 egna barn ?