• alesig

Mina tvillingar är hård i magen

Hej :)

Har gett tjejerna lactulos igår (lördag) på ordination från läkare. Inom en timme bajsade dom båda. E har bajsa på förmiddan idag (söndag) men inte A. Dom brukar alltid annars ha bajsa då dom vaknar på morgon innan jag plockar upp dom ur sängen innan dom blev hård i magen. Jag ger katrinplommonpure och kiwi. Äter katrinplommon och päron gröt som är lösande men de verka inte gå på naturlig väg ändå. Dom dricker mycket vatten. E bajsade idag men inte A. I eftermiddag blev hon återigen ledsen pga hon hade ont. Dock en kort stund då hon säger "bajs" blir ledsen en stund och sen går det över. Jag gav henne lactulos och inom en timme bajsade hon. Kan hon behöva lactulos i några dagar innan tarmarna kommer igång själv eller hur funkar det? Och vad kan jag ge för mat? Känns som allt är ju ris, pasta och potatis som tillbehör. Skippar man det och bara ge tex biff, kyckling, korv osv tillsammans med grönsaker?

• Svar på tråden Mina tvillingar är hård i magen
  • alesig
    Anonym (Pappa) skrev 2019-01-06 19:48:23 följande:

Något som fungerade bra på min lilla tjej var Messmör respektive katrinplommon, känns bra med naturliga saker som till och med smakar bra.

Tack snälla för svar. Har testat med messmör också det glömde jag skriva. Känns som att inget annat än lactulos hjälper just nu. Åtminstonde inte på den ena tjejen. Vill ju så gärna att hon ska kunna bajsa av sig själv. "Ta tempen" va en god idé. Jag ska testa det om det fortsätter :)
Svar på tråden Mina tvillingar är hård i magen