Inlägg från: Anonym (Pappa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pappa)

Mina tvillingar är hård i magen

Något som fungerade bra på min lilla tjej var Messmör respektive katrinplommon, känns bra med naturliga saker som till och med smakar bra.

• Anonym (Pappa)

Ett annat tips är att "ta tempen" det kan också sätta fart på det hela

• Anonym (Pappa)
    alesig skrev 2019-01-06 21:03:51 följande:
    Tack snälla för svar. Har testat med messmör också det glömde jag skriva. Känns som att inget annat än lactulos hjälper just nu. Åtminstonde inte på den ena tjejen. Vill ju så gärna att hon ska kunna bajsa av sig själv. "Ta tempen" va en god idé. Jag ska testa det om det fortsätter :)
    En kompis lilla tjej blev så hård att det gjorde så ont att hon mer eller mindre vägrade att göra #2 och det var inget som vi ville uppleva med vår lilla tjej så då kollade vi runt med de som är lite äldre vilka huskurer som brukar fungera och kom då fram till messmör eller katrinplommon och sedan att försiktigt ta tempen var de som de flesta hade haft framgång med.

Vi har sedan använt oss av dessa huskurer och turligt nog klarat oss bra.
  • Anonym (Pappa)
    Anonym (Pappa) skrev 2019-01-06 21:13:46 följande:
    En kompis lilla tjej blev så hård att det gjorde så ont att hon mer eller mindre vägrade att göra #2 och det var inget som vi ville uppleva med vår lilla tjej så då kollade vi runt med de som är lite äldre vilka huskurer som brukar fungera och kom då fram till messmör eller katrinplommon och sedan att försiktigt ta tempen var de som de flesta hade haft framgång med.

Jag glömde rapsolja/olivolja kan också fungera bra
  • Anonym (Pappa)
    Anonym (Pappa) skrev 2019-01-06 21:13:46 följande:

Jag glömde rapsolja/olivolja kan också fungera bra
Svar på tråden Mina tvillingar är hård i magen