Inlägg från: Vårt väntrum |Visa alla inlägg
  • Vårt väntrum

Köpt hund - tips på hundförsäkring?

Hade svelanda eller va de heter ett tag men bytte. Detta var för mer än 5år sedan. De hade och har som många andra en fast självrisk + en rörlig = satan vad det kostade i slutänden av en simpel magsjuka vår valp fick.

Då spanade jag runt och IF var bra. De hade dessutom ingen rörlig självrisk.

Idag har de tyvärr börjat med det också som tydligen alla andra bolag. Dock är kostnaden lägre ju mindre du utnyttjar försäkringen. Nu har inte vi utnyttjat den på ca tre år och därmed är vi på lägsta kostnaden.

IF är dessutom fantastiska att ha att göra med och idag har vi även katten försäkrade hos dem.

Att ha djur utan försäkring är för mig oförklarbart. Så lite som kostar SÅ mycket. Vår hund fick i sig en massa tok en kväll och behövde åka in för kräkning. Bara det kostade ungefär luka mycket vi lägger på försäkringen på ett år och han kunde ha dött om vi inte åkt in.

Man har skyldigheter som djurägare anser jag. Men om man kan betala vården ändå så javisst, då är det ju inga problem.

Tror alla de större bolagen är bra oavsett vilket su väljer, som någon skrev har de ofta också ?mängrabatter?

• Vårt väntrum

Justja; vi har sista året hakat på något som heter VetPlan.

Finns i två varianter men då ingår årliga kontroller, vaccinering mm. Rabatter på foder och prylar men du kan även byta ut en av årskontrollerna mot ett besök. Vår vovve fick öroninflammation, kostade oss inget med det besöket + vi fick rabatt på medicinen.

Detta medför att man åker till vet ?innan det är riktigt illa? och dessutom kan upptäcka eventuella sjukdomar innan det är för sent. Jag är mycket mycket nöjd

Svar på tråden Köpt hund - tips på hundförsäkring?