Inlägg från: riboflavin |Visa alla inlägg
  • riboflavin

Köpt hund - tips på hundförsäkring?

Jag är nöjd med både Folksam och Agria som bägge två ersatt allt man kan förvänta sig genom åren. Med "allt man kan förvänta sig" menar jag att det finns oerhört mycket undantag man måste ha koll på som inte ersätts av en standardförsäkring. Ta reda på vad som ingår och gör en avvägning kring vad man eventuellt har för behov av tilläggsförsäkring.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • riboflavin
    alexandersundell skrev 2019-01-06 16:11:23 följande:

Tack för svar. Ja de är lite dom två som faktiskt har lockat mig mest. Ska titta lite närmare på de. Får jag fråga vilket djur du har försäkrat med dom? 

Hundar, att det blev Agria på den sista berodde på att Folksam då inte nytecknade om hunden är över 7 år. Agria hade inga såna regler så de tog glatt emot honom. I övrigt har jag inte märkt några skillnader mellan bolagen, Folksam är billigare genom att jag har andra försäkringar där vilket ger rabatt.
  • riboflavin
    EmberEyes skrev 2019-01-06 19:49:04 följande:

Oj, det låter ganska kallsint. Ett benbrott med op skulle ju överskrida den summan, och då räknar vi inte med medicinering eller sjukgymnastik. Och ett benbrott är inte direkt något som kommer ge hunden ett livslångt lidande, utan en ganska överkomlig skada.

Behöver inte ens vara såpass allvarliga saker för att det ska löna sig. Jag har sparat nästan 150 papp genom min försäkring på 10 åringen på totalt 5 öroninflammationer, en urinvägsinfektion, ett klobrott, en tandficka som krävde tandutdragning och ett slagsmål som krävde stygn på jourtid. Behöver absolut inte vara stora saker för att det i längden ska löna sig med försäkring. Inte ens ett vet.besök per år i snitt så man kan nog ändå betrakta henne som en frisk hund.

Jag har iofs träffat på folk som hellre velat avliva hundar/katter än att kosta på dem en vanlig röntgenundersökning.
Svar på tråden Köpt hund - tips på hundförsäkring?