Inlägg från: Anonym (Oskr) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oskr)

    Min tjej vill ge mig ett "frikort"

    Okej behöver lite råd här.

    För en period sen kom jag på min flickvän med att vara otrogen, efter en kämpig period kom vi fram till att fortsätta vårt förhållande. Jag har valt att förlåta henne även om det gjort ont.

    Saken är att min flickvän nu pratar om att ge mig ett "frikort" att jag får ligga med en annan person för att det "ska vara lika". Jag tror hon gör det för att döva sitt dåliga samvete, men hon menar att en av hennes vänner gärna ställt upp då hon tycker jag är söt.

    Jag har länge tyckt hennes vän varit väldigt attraktiv, men har aldrig tänkt på det något mer då jag inte velat vara otrogen, så nu har jag ju chansen att få ligga med henne. Samtidigt känns det som att två fel inte gör ett rätt.

    Min tjej har varit ganska på att jag borde ta chansen, vilket mest känns underligt. Men tydligen ska vännen komma på besök imorgon, kommer ju kännas obekvämt oavsett.

    Några tips på vad jag ska göra?

  • Svar på tråden Min tjej vill ge mig ett "frikort"
  • Anonym (Oskr)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-01-05 17:08:46 följande:

    Funderar bara på vad som skulle göra det bättre om du låg med henne. Tror med det.är nåt med hennes samvete bara. Att hon inte ska känna skuld. Helt fel i mina öron. Men jag vet inte. Jag tycker inte du ska göra något du egentligen inte vill.


    Ja tänker jag med reptilhjärnan så hade det ju varit ett skönt ligg utan något efterföljande ansvar. Men ja, det låter fel men samtidigt gör det det hela lite lockande, svårt att förklara.
  • Anonym (Oskr)
    Anonym (left) skrev 2019-01-05 17:09:46 följande:
    1. Ha inte sex med den andra tjej
    2. Dumpa flickvännen och förklara att hon är ett korkat luder
    3. Kämpa på och träffa en stark, fin tjej och lev väl
    Nja, skulle aldrig kalla en kvinna för luder, det handlar lite om vilken kvinnosyn jag vill välja att ha.

    Även om hon gjort ett stor misstag som sårat mig så finns där mycket kvar i förhållandet jag vill ta tillvara på.
  • Anonym (Oskr)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-01-05 17:24:01 följande:
    Det där vad bra sagt av dig. Frågan är varför hon var otrogen? Eller "råkade" det bara bli så?
    Tja det var väl det vanliga, lite för mycket alkohol och en kille som visste hur han skulle få henne i säng. Hon var ju inte drucken så hon inte visste vad hon gjorde, mer att hon släppte på hämningarna.
  • Anonym (Oskr)
    Anonym (Ojoj) skrev 2019-01-05 17:24:42 följande:
    Testa å se om du kan få fram en trekant ;-D med dig som fokus.
    Låter ju som en typisk "dröm", men jag vet inte hade kanske känts konstigt, samtidigt hade ju min tjej fått vara högst delaktig.
  • Anonym (Oskr)
    Anonym (qwerty) skrev 2019-01-05 17:39:09 följande:

    Nej, nej. Gå inte på den där. Två fel gör inte ett rätt och alla andra liknande klyschor.

    Även om det skulle bli ?lika? genom att du utnyttjar ditt frikort så skulle förhållandet få sig en rejäl törn. Är du beredd på att jobba för att återfå förtroende. Är hon redo att jobba för det?


    Det är lite det jag är rädd för, samtidigt är min tjej väldigt på och tycker jag borde ta chansen, känns ju inte som det blir lika för min del, är ju mer för hennes samvete i så fall.
  • Anonym (Oskr)
    Anonym (left) skrev 2019-01-05 17:46:21 följande:
    En tjej som är otrogen och sedan dessutom förslår att du ska ha sex med hennes kompis gör henne till ett luder, det är fakta.

    Att du tycker att det finns saker i förhållandet att ta till vara på trots att hon svikit dig, bjudit ut sin kropp till annan visar på att du nog har ganska lite livserfarenhet. 

    Det hade varit rättvisa att du knullat hennes kompis och sedan dumpat tjejen men ännu bättre är att du bara dumpar din flickvän och går vidare. 
    Okej, du får tycka så, jag försöker istället vara en bättre människa. Jag går inte runt och kallar tjejer för luder hur som helst, och jag använder inte ordet "fakta" felaktigt.
  • Anonym (Oskr)
    CitronTulo skrev 2019-01-05 17:48:23 följande:

    Ni verkar ha olika syn på det här med att ligga med andra. Att din tjej tycker att det skulle vara helt okej att du låg med hennes kompis tycker jag visar att hon inte tycker att det är så farligt att man ligger med andra, tror risken därför är stor att hon själv kommer göra om det. Det går inte heller att likställa hennes erbjudande med att hon varit dig otrogen. Otrohet handlar om svek och något man gör bakom ryggen på sin partner, det är inte alls samma sak som att din tjej väljer ut en tjej som du får ligga med!!


    Håller med.
  • Anonym (Oskr)
    Anonym (Pelle) skrev 2019-01-05 17:54:51 följande:

    Gör det INTE!

    För ni har ingen aning om vad det sätter igång för känslor och konsekvenser efteråt. Det finns så mycket som kan bli fel efteråt. Det kan dyka upp känslor som ingen räknat med. Ert sexliv kan få sig en rejäl törn. Hon tänder inte på dig, hon kan bli svartsjuk, DU kanske inte klarar av att ha sex med henne på samma sätt osv osv... I värsta fall kan hon vända det till att du var otrogen.

    Gör det inte. Punkt.


    Haha, man kan väl säga "Härligt härligt, men farligt, farligt"
  • Anonym (Oskr)
    Anonym (left) skrev 2019-01-05 18:20:39 följande:
    Du är inte en bättre människa för att du som en hund böjer dig framåt och låter dig bli påsatt.
    Man kan undra hur vårt land kunde få så ryggradslösa män som accepterar att flickvännen beter som som det smutsigaste ludret och sedan förlåter dem och går vidare.

    Hade du haft lite stolthet så hade du redan vetat svarat och gjort slut med den där horan men troligtvis kommer du nog tyvärr att även i framtiden låta dig bli förnedrad. 
    Ja ush vad hemskt. Synd att alla inte är sådana karlakarlar som du. Bättre med män som kallar kvinnor för horor och liknande, där har vi riktiga män.
  • Anonym (Oskr)
    Fjäril kär skrev 2019-01-05 18:24:35 följande:

    Vilken sorts man vill du egentligen vara? Att du ens överväger erbjudandet vad säger det om dig?


    Jag försöker vara en bra man, jag tycker däremot inte det är fel att överväga det. Det är först om jag agerar som man kan säga något om mig, men det lutar åt att jag struntar i det, som flera nämnt i tråden kommer det inte göra något bättre.
  • Anonym (Oskr)
    Anonym (Pelle) skrev 2019-01-05 18:30:34 följande:

    Vad hände med kvinnosynen gentemot den andra tjejen? Må så vara att sexet är ömsesidigt men att ha sex med en upptagen man? Såna tjejer står inte högt i kurs efteråt direkt. Fundera ett varv till på hennes ära och rykte. Att vara någons frikort är inte något att skryta om precis. Hon är påsättningsbar och sen bryr du dig inte om henne utan återgår till din sambo.


    Inget jag tänkt på, men du har rätt. Det är givetvis något att ta i beaktande.
  • Anonym (Oskr)
    Nyfikenundrar2 skrev 2019-01-05 18:54:09 följande:

    Får du ett sprut i bruden eller en hel natt? Skulle ju inte gå med på 1 sprut utan skulle det vara så vill ja ju ha maximal utdelning och få knulla ju av mig


    Hade isåfall gällt en natt.
  • Anonym (Oskr)
    Anonym (left) skrev 2019-01-05 18:57:18 följande:
    Det är dags att sluta svara den där feminist fjanten som skapat tråden. Det är bara konstatera att han vill luta sig framåt och själv bli påsatt.
    Det var ju satan vad du var bitter, har du inget roligare att göra än att gnälla över hur jag väljer att leva mitt liv? Gå ut och köp en prostituerad du kan förnedra eller nåt.
  • Anonym (Oskr)
    Anonym (Freddiemannen) skrev 2019-01-05 19:08:30 följande:
    Bra att du inte gör det. Men en tjej som är otrogen ÄR ett luder (precis som killar som är otrogna!). Jag är så trött på kuvade, självkastrerade, svenska "hen"-män!! 
    Det är mitt val att gå vidare och det har inget med att vara ett hen.
  • Anonym (Oskr)
    Clark73 skrev 2019-01-05 19:08:53 följande:
    Du kom på henne, frågan är hur många hon varit med innan du kom på henne?

    Hur många gånger kan du förlåta henne?
    Uppenbarligen kommer jag inte förlåta om det skulle hända igen, man får känna efter själv var man vill sätta sin gräns.
  • Anonym (Oskr)
    Anonym (YYY) skrev 2019-01-05 19:41:52 följande:
    Du är en "hen" och du kanske skulle fundera på att skaffa en pojkvän? 
    Tihi vad rolig du var nu. Det var inte alls en av de mest uttjatade och tråkiga "förolämpningarna" som finns.
  • Anonym (Oskr)
    Leijan skrev 2019-01-05 20:00:22 följande:

    Varningsklockorna ringer I huvudet på mig. Rent spontant känner jag - hon vill inte alls ge dig ett "frikort" hon vill ha en hållhake på dig eftersom du har en på henne. Du kommer aldrig någonsin kunna ta upp att hon har varit otrogen för hon kommer att vända på det och säga "ja men det har du också varit" och försöka intala dig att det var din idé från första början och inte hennes. Överväg det inte och dra absolut inte in några av hennes vänner i det här, det är din tjej som varit otrogen och vännerna bör ha noll inblandning i ert framtida sexliv.


    Låter vettigt, ja både du och flera andra i tråden har gett bra argument. Jag kommer inte att göra något med hennes vän.

    Ros till alla som faktiskt bidragit i tråden som kommit med goda råd och hållt er till topic.

    Ris till alla Incels och bittra män som inte hållt er till topic och bara projicerat er osäkra manlighet på mig.

    Tack för mig!
  • Anonym (Oskr)
    snusaren1 skrev 2019-02-17 16:12:32 följande:

    nu är det säkert försent att svara på detta men gör det ändå,,

    hade min tjej varit otrogen mot mig och sen gett mig ett frikort och hennes kompis velat pippa med mig då hade jag inte sagt något utan jag hade gått och väntat tills tjejen bjudit hem sin kompis och dom suttit och druckit kaffe vid köksbordet då hade jag bara tagit henne på bordet framför min tjej och sagt så nu är det din tur

    men nu är inte jag så pryd som min fru är så det skulle aldrig hända mig så du får vara glad att du har en tjej som är så fri du får tänka på det att är hon såpas fri så kan du nog få mycket skönt och roligt sex och testa massa grejer du aldrig testat förr så mitt tips är släpp dina gränser och gör det


    Oj den här gamla tråden. Nej, jag kommer inte att vara otrogen, beslutade att det inte var värt det vilket andra i tråden hjälpte mig att förstå. Tyvärr förstördes denna tråd av en massa bittra ensamma män som hatar kvinnor, underförstått att de inte kan få en kvinna från första början.

    Men men, kul med ett annat perspektiv, var sådana tankar jag också hade i början.
  • Anonym (Oskr)
    molly50 skrev 2019-02-17 16:26:04 följande:

    Hur har det gått,TS?


    Det har gått bra, har inte varit otrogen och vi har väl snarare gått vidare med livet, min tjej har varit mindre på på ideén på sistone.
Svar på tråden Min tjej vill ge mig ett "frikort"