• Evert2

Skrämmande artikel om dagens skolmiljö-är den överdriven?

Hanna Aro mamma till en 8-årig dotter beskriver i dagens Aftonblad en skolmiljö som är skrämmande. Flickor blir kallade för nedsättande könsord och utsätts även för rena dödshot av pojkarna dagligen. Är artikeln överdriven eller är det verkligen så illa med dagens skolor? Och om det stämmer vad beror det isf på?
    aftonbladet.se/debatt/a/9mJX7q/valdtaktskulturen-borjar-i-barnens-skolor

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skrämmande artikel om dagens skolmiljö-är den överdriven?
  • Oktobertjej

Jag är lärare och jag tror många föräldrar skulle bli chockade om de hörde hur deras barn pratar i skolan. Könsord och grova svordomar kastas om vartannat.

OKEJ om det vore trasiga barn med trasslig uppväxt, nej det är de priviligierade söndercurlade mammas älsklingar som uttrycker sig värst. De med Marlene Birger-väskor och Gant-skjortor.

• Evert2
    Oktobertjej skrev 2019-01-05 12:52:19 följande:

Jag är lärare och jag tror många föräldrar skulle bli chockade om de hörde hur deras barn pratar i skolan. Könsord och grova svordomar kastas om vartannat.

OKEJ om det vore trasiga barn med trasslig uppväxt, nej det är de priviligierade söndercurlade mammas älsklingar som uttrycker sig värst. De med Marlene Birger-väskor och Gant-skjortor.

Det där låter inte alls trovärdigt tyvärr. Varför har isf problemen eskalerat i takt med den flyktingström vi haft och om det stämmer skulle det varit lika illa innan. När jag gick i skolan fanns inte denna dåliga kvinnosyn så något måste ha hänt i samhället.
  • Linnis92

Jobbar själv på skola och är ibland rastvakt på andra avdelningar, blir mörkrädd varje gång då elever i 2an - alltså 8åringar - skriker till varandra att deras mammor är kuksugare, att kompisen är horunge och att dom ska dö.

• ahli1