Inlägg från: Sharper |Visa alla inlägg
  • Sharper

Varför är Närproducerat och ekologiskt så dyrt?

Vi äter i princip bara viltkött så vi betalar inte så mycket som familj för kött (däremot gör min man det eftersom jakten är hans intresse men kostnaden står han själv för).

I min värld är det inte dyrt med bra kött, svenskt och närproducerat. Tänk vad du stoppar i dig genom att köpa det billiga... bara för gör du mycket i vinst genom att gå till svenskt! Eller försök hitta en köttbonde i närheten av där du bor. Vi har kanske 3 stycken inom några mils radie och hade mannen inte jagat hade vi köpt kött från dom. Då köper jag hellre mindre godis mm om jag måste välja.

• Sharper
    vcent skrev 2019-01-07 10:26:26 följande:

Ja här finns bönder inte jättelångt bort... men det är inte att jag tycker det är dyrt utan det är helt enkelt att jag inte har råd!! Å nej, godis har jag inte ätit på tio år så lägger 0kr på sånt!

Kött är för dyrt helt enkelt vilket gjort att jag fått utesluta det mycket ur min kost vilket läkaren min dock ser som väldigt dåligt eftersom mina värden snabbt ändrades trotts att jag med dietist lagt upp kosten så att det inte ska påverkas mycket av bristen på kött...

Fast då äter du uppenbarligen helt fel ändå. En bra vegetarisk kost innehåller allt du behöver. Byt dietist till någon som kan vegetariskt/veganskt! Med rätt prioriteringar skulle jag våga påstå att de flesta har råd med bra kött. Att köpa kattlådor är dock mycket pengar att slänga ut på en gång men samtidigt har du kött för en lång tid framöver.
Svar på tråden Varför är Närproducerat och ekologiskt så dyrt?