• molly50

Kan pappan vinna i tvisten

Anonym (Varför) skrev 2019-01-03 23:06:54 följande:

Varför bryr du ens dig? Min fru har inte sett sina söner på 7 år. Precis som jag vill ha det. Ingen lider - 7 mån är ingenting! Och varför bli tillsammans med någon som har en unge? Bara problem

Ändå blev du tillsammans med någon som har barn?
    Har du aldrig tänkt tanken på att hon kanske vill träffa sina barn och kanske kommer att försöka med det?
    Ska du låta henne göra det då eller är du så ego att du tänker försöka hindra henne?
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Varför) skrev 2019-01-03 23:42:57 följande:
    Ja alltså sonen är ju bara ett resultat av en orgasm han hade med henne. Äckligt och onödigt att ha det i sitt nuvarande liv.

Varför? Jag vill inte ha massa oäktingar här hemma
    Men TS sambo kanske VILL ha pojken i sitt liv? Har du tänkt på det?
    Det må hända att ett barn är ett resultat av en orgasm. Men man ska ändå ta sitt ansvar. Det är inte barnets fel att det har en förälder som beter sig dumt.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Snälla hjälp) skrev 2019-01-04 12:25:04 följande:
    De som står i pappren om vad mamman sagt är anledningen till inget umgänge är. Pappan har ju 2 barn sedan tidigare som valt att inte ha kontakt med honom. Senaste gången för drygt 11 år sedan pga psykisk misshandel.. Han har även suttit i fängelse 2 gånger för grov kvinnofridskränkning, men de straffet har han tagit så de ska ju inte ha någon betydelse.
    Om han har suttit in fängelse för kvinnofridskränkning och 2 av hans barn inte vill ha kontakt med honom så är nog inte chansen så stor att han ska få¨vårdnaden om det här barnet heller.
    Och jag är förvånad över att du så pass snabbt flyttar ihop med en sådan man.
    Jag hoppas att han har fått någon form av behandling för sitt beteende.
    Och jag hoppas du väntar med att skaffa barn med honom om du nu har tänkt att göra det.
    Carpe Diem
Svar på tråden Kan pappan vinna i tvisten