• Anonym (Ledsen)

Ensam efter abort

Jag genomgick en abort i v 7 för ungefär 2 månader sen. Jag har verkligen mått skit efter det, och gjorde det innan också. Jag känner mig så otroligt ensam och utlämnad i vad jag upplever. Det är dock inget ovanligt att jag mår dåligt, har levt med kronisk depression i flera år. Men det var lite bättre innan detta hände och jag kände mig stark nog att tro på mig själv igen. Jag träffade en kille som jag tyckte om, men det blev snabbt dåligt och när jag upptäckte att jag var gravid hade han redan sagt upp kontakten. Det blev inte bättre när jag var tvungen att berätta det för honom och bemöttes så otroligt illa med en hatiskhet och känslokyla som jag inte upplevt från någon jag träffat tidigare..

Jag är så otroligt sårad och förstörd efter hur han betedde sig, över situationen. Att jag inte ens fick känna efter själv vad jag ville utan att bli bemött med påtryckningar om hur fel det var, att det var fel för det var inte hans nya tjej som var mamman. Han betedde sig som att jag bara hittade på allt för att komma åt honom och ifrågasatte om jag bara hittade på allt. Till sist blockerade jag all kontakt, för jag klarade inte av att ångesten jag fick när han kontaktade mig. Jag kände till och med dåligt samvete och fick intala mig själv att gjort rätt, som struntade i att meddela honom vad jag tänkte göra.
    Jag genomgick sen aborten och har mått skit sedan dess. Jag känner en sån tomhet och ensamhet, och jag känner ingen som varit med om liknande. Jag vet inte ens om jag sörjer aborten eller bara omständigheterna kring den. Finns det någon som går igenom eller har gått igenom en abort nyligen som vill prata och ventilera?

• Svar på tråden Ensam efter abort
  • Anonym (linda)

Jag har inga erfarenheter att dela av mig med, men vill bara skicka en stor kram. Killen var en skit, och jag hoppas verkligen du hittar styrkan i dig själv att må bättre snart igen. Det förtjänar du. Hjärta

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (linda) skrev 2019-01-02 19:24:29 följande:

Jag har inga erfarenheter att dela av mig med, men vill bara skicka en stor kram. Killen var en skit, och jag hoppas verkligen du hittar styrkan i dig själv att må bättre snart igen. Det förtjänar du. Hjärta

Tack. Så länge jag väntat på att våga träffa någon och så blir det såhär. Även om jag inte kunde fullfölja den graviditeten så är jag rädd att det inte ska gå när jag faktiskt kan och vill göra det nästa gång :(
  • Anonym (Otur)

Du är stark och tro på dig själv, du hade otur med den där killen. Ge dig tid och tro på kärleken.

• Anonym (Rickard)

Du hade otur med den där killen. Tyvärr är vi sårbara när vi väl vågar öppna oss riktigt ordentligt och riskerar på gå svidande nitlotter. Han var en sån så det är inte konstigt att du mår dåligt just nu. Och kom ihåg - man får faktiskt må dåligt när man är med om jobbiga saker. Men tro mig - alla vi killar är inte som honom !

Har du någon Psykoterapeut du kan gå och prata lite med ? Sånt där är jobbigt att hantera själv. Det kan mycket väl vara så att du sörjer både aborten i sig och omständigheterna runt omkring den som gjorde att situationen uppstod. Då är det inte konstigt att man mår dåligt men sök hjälp om du inte har det redan och känner att situationen håller på att äta upp dig fullständigt.

Skickar virtuella kramar, kraft och peppning !

• Anonym (...)

Hur blev allt dåligt och hur reagerade han när du berättade om graviditeten?

• LittleSunshine84

Visst hade du en annan tråd förut TS? Där han öste skit på dig och fick dig att känna dig värdelös? Att hans nuvarande var den han ville ha barn med?

Jag förstår att du mår dåligt och sörjer. Oavsett om man själv tagit beslutet om abort så är det inte ett lätt beslut även om det kanske var det bästa i slutändan. Logiken är en sak men känslorna en annan.

Tillåt dig att sörja och vara ledsen. Hoppet var en lycklig tillvaro med en partner som slutade i en abort och kalla handen. Klart det svider! Prata om det, älta det så mkt du behöver.

Jag har aldrig gjort abort men har däremot fått missfall. Kände mig tom, ensam och ledsen just då.

Stor kram

• Anonym (A)
    Anonym (Otur) skrev 2019-01-03 06:51:53 följande:
    Du är stark och tro på dig själv, du hade otur med den där killen. Ge dig tid och tro på kärleken.
    Ja, tro på dig själv och hitta din styrka.
Svar på tråden Ensam efter abort