Sent missfall v.17
I slutet av augusti i slutet av vecka 15 så fick mitt vatten helt utan förvarning. Jag åkte till gynakuten och bebisen levde, men det fanns inget fostervatten kvar. Dom kollade infektion men hade inte heller nån sänka. Vi var inlagda två dygn och fick sen plan hem och avvakta.
4 dagar efter vattenavgången började jag få verkar och den 5 september föddes vår lilla pojke. Han levde inte längre när förlossningen började, och analys av moderkakan visade att det fanns en infektion.
Enligt de läkare som jag pratat med så gör det ingen skillnad med antibiotika när en infektion satt sig i fosterhinnorna.
Jag är nu gravid igen och får inga extra kontroller och går på vanliga mödravården. Jag har krävt extra urinprov och cervix-odling men det har inte visat nåt än. Är bara i vecka 9+2 så vet inte riktigt hur det ska gå, är rädd att det inte går att förhindra att det händer igen. Jag hade inga symptom alls förra gången, och inte ens nån sänka när vattnet gick. Hur ska jag kunna hålla koll nu?
Det är superläskigt men jag försöker att acceptera att det inte går att kontrollera. Även om skräcken finns där så är det mer troligt att det kommer gå bra, rent statistiskt. Jag måste försöka lita på att kroppen kan klara det här.